Fotoğraflar; John Ellis |
Fakat, ön bahçe oldukça karışıktı. Chris Menrad, William Krisel’in ufak yardımları ile buradaki işi kendisi yapmaya karar verdi. Willian Krisel, Menrad’ın Butterfly Evi’nin esas tasarımcısıydı ve Palm Springs’ten Los Angeles’a, Fernando Vadisi’nden San Diego’ya kadar pek çok konutun da tasarımını yapmıştı. Başlangıçta Krisel, proje ile ilgili hiçbir şey yapmak istemedi. “Birçok insandan, ücretsiz tavsiye isteyen telefonlar alıyorum.” diyor, 81 yaşında olmasına rağmen, hala Brentwood’da yer alan ev-ofisinde çalışmakta olan mimar. “Onlara yardım ediyorsunuz ve gidip ne yapmak istiyorlar ise onu yapıyorlar.” Şans eseri, boya renkleri ve dönem detayları üzerine yapılan tartışmalarda, Menrad, Krisel’i korumacı olduğu konusunda ikna etti. Her ikisi de Monalisa’ya bıyık çizmemeye söz verdiler ve “Sen yapabilirsin ama ben ona bakmak zorunda değilim” diye ekledi Krisel.
1940’larda USC (University of Southern California)’de okurken modernist peyzaj ustası Garret Eckbo ile çalışan Krisel, Bauhaus’un kurucusu Walter Gropius’un öğrencisiymiş. “Benim düşünceme göre modern mimari cam çizgisinde bitmez.” diyor Krisel, “tasarımı dışarıya kadar genişletmek için projelerimde peyzaj tasarımına da önem verdim.”
Peyzaj tasarımları için çalışırken, Menrad Eckbo’dan etkilenerek çizdiği eskizi Krisel’e göndermiş. “Bir hafta sonra, mail ile bu inanılmaz çizim geldi. Oldukça karmaşık ve neredeyse baroktu.”
Alexander’ın kendi evi için tasarlanmış orjinal beton dairelerden oluşan peyzajın yansıması sonucu, Krisel, kırık tuğla, beyaz mermer, gri çakıl, çim taşı ve çeşitli boyutlardaki zambak kümelerinden oluşan bir grid tasarladı. Gridin dörtte birinde, evin panellerinde ve garajın sürgülü kapılarında kullanılan dökme beton kullanıldı.
Krisel, hala Twin Palms imarı için kullanılan orjinal renk listesinden yararlanıyor. Bunun üzerinde çalışırken, eşsiz bambu, papirüs ve pembe petunyalardan oluşan bir sınırı özelleştirdi. Menrad, bir çimen kümesini ortadan kaldırarak eskizi hafifçe arıttı. Son bir yeniden düzenlemede, Krisel, çimen dairelerini tekrar şekillendirdi. Tüm yerleşimde, çimen dairelerinin merkezlerini hizaladı. Bahçenin bazı elemanlarının (üç kaya parçası, kaktüs, ardıç ve palmiye ağaçları) tasarımdan ayrı bir duruşları var. Bahçe yeniden düzenlendiğinde, sanki Mondrian’ın bir kompozisyonuymuş gibi görünüyordu. Sahibinin ve mimarının ortak düşünceleri ile yapılan çalışma orjinalini eski gücüne kavuşturan modern bir tasarıma dönüştü.