Yapı "kare"ye sığmadı
Yapı
Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi 254/Ocak sayısıyla yeni boyutuyla
okuyucularıyla buluşuyor. Yaklaşık otuz yıldan beri süregelen, neredeyse
derginin görsel kimliğini, hattâ ayrıcalığını oluşturan
"kare" artık derginin içeriğine dar gelmeye başlamıştı. Bir başka
deyişle, içerik ve sunuş gereklilikleri boyutu zorladı; YAPI kabına sığmadı.
Ama değişen anlayış ya da içerik değil, yalnızca boyut.
Yapı Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi 254/Ocak sayısında yine zengin
bir içerik sunuyor.
Antik dünyanın bilgi merkezi İskenderiye Kütüphanesi'nin tarihi ve
"yeniden doğuşu" olarak nitelenen yeni kütüphane projesi YAPI'nın
Ocak sayısında yer alıyor.
Canan Sarıdal ve Mehmet Emin Şalgamcıoğlu; Dolmabahçe Stadı'nın yapılış
öyküsünü yapının mimarlarından Fazıl AYSU ile yaptıkları söyleşiyle
okuyucuya aktarıyorlar.
Fuat Düzgüner ve A. Başak Akay, İstanbul'daki Bizans İmparatorluk sarayı
kurtarma kazıları buluntularını "Prookthoi'de Yeni Buluntular" başlıklı
yazılarında aktarıyorlar.
Ayrıca;
Doğan Hasol; "Olaylar-Yorumlar" başlıklı yazısında YAPI'nın
yeni boyutu, Kamu İhale Yasasını Erteleme Çabaları ve Archiprix Yarışması
üzerine yazıyor.
Mete Tapan; "Mimarlıkta Değerlendirme ve Estetik" başlıklı yazısında
çevreyi etkin olarak düzenleyen önemli uğraş alanlarından biri olarak
nitelediği mimarlıkla insanoğlunun karşılıklı etkileşimini irdeliyor.
Rıdvan Kutlutan; "Küresel Mimarlık"ta küreselleşmenin biçimsel
ve kavramsal açıdan mimari karşılığı olarak nitelediği, büyük mekânları
örten organik formlu yapıları ve bu süreçte başat rol oynayan bilgisayar
teknolojilerini tartışıyor.
Şevki Vanlı; "Saldırgan Müze Yapıları ve Kuşkularım"
diyerek, son yıllarda "dünyanın şanslı, başarılı ve gözde mimarları"
arasında süren müze yapma yarışını irdeliyor. Wright'tan Gehry'ye, Z.
Hadid'den Calatrava'ya mimarları ve müze yapılarını işlev, simge ve tasarım
özellikleriyle değerlendiriyor.
Gürhan Tümer; "Çarpık Mekânlar" başlıklı yazısında Türkçe'de
geniş bir ifade alanı olan "çarpık" sözcüğüne mekânlar ve
kentler açısından göz atıyor.
Berlin'in 1989'dan bu yana süren kent yenileme çalışmalarının öyküsünü
Bayar ÇİMEN; "Berlin'de Eleştirel Yenileme" başlıklı yazısında
anlatıyor.
Meltem Aksoy ve Dilek Yıldız; "Kentiçi Kampus Sorgulaması" başlıklı
yazılarında "2030'lara doğru Berlin Teknik Üniversitesi Kampusu"
başlıklı yaz okulu çalışmasını aktarıyorlar.
Derya Nüket Özer; "Wright'ın Mobilyaları"nda Modern Mimarlığın
önde gelen adlarından Frank Lloyd Wright'ın mimarlık anlayışının uzantısı
olan ve günümüzde yeniden üretilen mobilya tasarımları üzerine yazıyor.
"Yurdun Ressamı Turan Erol"un sanatı Abdülkadir Günyaz'ın
kaleminden aktarılıyor.
Mimari tasarımı Vedat Tokyay'a ait olan "Kemalpaşa Çokamaçlı Kültür
Merkezi ve Kültür Sitesi" projesi de YAPI'nın Ocak sayısında...
YAPI'nın güncel sayfalarında New York'taki Dünya Ticaret Merkezi için önerilen
yeni tasarımlar, ar+d Ödülleri ve öteki mimarlık yarışmaları sonuçları,
duyuruları, gündemdeki tartışmalar, mimarlık ve sanat haberleri, yeni üretilen
yapı malzemeleri ve yeni çıkan kitaplara yer veriliyor.
Arkitera
|