Haberler

İngilizler Karadeniz'de sağlık şehirleri kuracak

Tarih: 9 Kasım 2009 Kaynak: Sabah

Uluslararası projelere imza atan İngiliz mimarlık şirketi RMJM, Karadeniz'de sağlık şehirleri kurmak için harekete geçti. Haziran ayında Türkiye'deki ofisini açan ve şu anda aralarında Varyap Meridian Ataşehir, Ankara Söğütözü'nde J.W. Marriott Oteli, Bilkent Üniversitesi kampusu ve adı açıklanmayan iki proje daha olmak üzere toplam beş projeye devam eden RMJM, uzmanlık alanlarından biri olan sağlık alanında kompleksler kurmak için Karadeniz'de yatırım şartlarını araştırıyor. RMJM Türkiye Müdürü Chris Jones, "Sağlık üniteleri bizim uzmanlık alanlarımız arasında geliyor. Özellikle Karadeniz'de bu alanda büyük fırsatlar görüyoruz. Şu anda bir arkadaşımız bu konu ile ilgili olarak Karadeniz'i dolaşıyor" dedi.

Hastane - rezidans - SPA
İçerisinde hastane, uzun dönem kiralamalı rezidans, spa ve wellness üniteleri, yaşlılar için bakımevleri gibi üniteleri bir arada bulunduracak kompleksler oluşturmak istediklerini kaydeden Jones, "Tüm sağlık imkanlarının birbiri ile entegre edileceği projeler olmasına özen gösteriyoruz. Bu tarz projeleri dünyanın çeşitli yerlerinde yapıyoruz" dedi. Sağlık şehirleri kurmak için master planlar hazırladıklarını da dile getiren Jones, yatırım için yerel ortaklar aradıklarını bunun için de inşaat şirketleri, hastane işletmeleri, yatırım şirketleriyle çalışabileceklerini kaydetti. Jones, "Kamu-özel sektör ortaklıklarına da sıcak bakıyoruz. Projelerimiz 3 bin yataklı bir hastaneden bir sağlık kampusuna kadar çok farklı şeyler olabilir" dedi.

Ulaşım da ilgi alanında
Jones, Türkiye'de eğitim kurumları ve havaalanı projeleriyle de ilgilendiklerini açıkladı. Havaalanları, terminal binaları, tren garları gibi ulaşım alanındaki projelere de sıcak baktıklarını ve İstanbul, Ankara, İzmir gibi şehirlerde de fırsatları kolladıklarını kaydetti. Jones, ayrıca 'Eğitim binaları da ilgimizi çekiyor. Bilkent Üniversitesi kampusu yaptık. Bunun gibi başka eğitim binaları da yapabiliriz" dedi. Ekonomik krizin RMJM ofislerini yeniden şekillendirmesinde önemli rol oynadığını açıklayan Jones, "Dünyada bazı ofislerimizi küçülttük. Diğer taraftan ise bu sene aralarında İstanbul'un da olduğu Bahreyn, Libya ve Katar'da yeni ofisler açtık" diye konuştu. Jones, Türkiye'de en beğendiği projenin ise Bilgi Üniversitesi'nin Santral İstanbul kampusu olduğunu söyleyerek "Tarihi bir yapı en iyi imkanlarla değerlendirilmiş. Biz de İstanbul'da denize kıyısı olan yerlerde benzer projeler yapmak isteriz" dedi.

Farrell, tren garlarıyla ilgileniyor
İngiliz Farrell şirketi ise Türkiye'deki tren garı projeleriyle ilgileniyor. Farrells Şehir Planlamacısı ve Mimarı Tolga Özbilen, kentsel tasarım projeleri içinde uzmanlık alanımızda olan tren garlarıyla ilgileniyoruz. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bizi davet etti. Yenikapı projesinin İstanbul'un demiryolu ulaşımında merkez olmasına yönelik projeleri için görüşeceğiz. Bunun dışında diğer tren garı projelerine de ilgimiz var. Şu anda yetkililere ulaşma aşamasındayız" diye konuştu. .

Takvim
27 28 29 30
Haber Bölümleri
Haber Kategorileri
Yayınlanan haberlere günlük olarak yukarıdaki takvimden, haberlerin kategorilerine ise aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.