Haberler

Büyükçekmece sahilinde kolibasilinden eser yok

Tarih: 1 Haziran 2006 Kaynak: Vatan
İstanbul'un sayfiye bölgesi Büyükçekmece Sahilleri'nin denize girilebilecek en huzurlu ve temiz yer olduğunu söyleyen Belediye Başkanı Hasan Akgün, plajların ücretsiz olduğunu belirtiyor

Yaz aylarında İstanbullular'ın akınına uğrayan Büyükçekmece kurulduğundan bu yana sayfiye bölgesi olarak biliniyor. Bu yıl 19 Mayıs'ta sezonu açan Büyükçekmece'de yaz aylannda nüfusun 5 kat arttığını söyleyen Belediye Başkanı Hasan Akgün, bu artışın birçok sorunu da beraberinde getirdiğini ekliyor. Başkan Akgün, "1994 yılında altyapı çalışmaları tamamlanıp, kollektörler devreye girdikten sonra Büyükçekmece'ye bir hücum başladı. Çünkü altyapı çalınmalarından sonra deniz kendi kendini yeniledi. Denize girilemeyecek kadar kirli olan Büyükçekmece Koyu'nun temizliği, Dünya Sağlık Teşkilatı'nın kabul etliği 'Mavi Bayrak' kriterlerinin altına indi. Bu nedenle 100 bin nüfuslu ilçeye hafta sonlarında 500 bin kişi geliyor. Bu nüfusun getirdiği kirlilik, çöp ve yaratmış olduğu trafik sorunu, bize büyük bir yük getiriyor. Ama belediye olarak planlı ve disiplinli çalışmayı bildiğimiz için bu yükün altından kalkıyoruz" diyor ve şikayetleri şöyle cevaplandırıyor.

Sahilin tamamı halka açılıyor
Büyükçekmece'nin 4 kilometrelik sahil şeridi var. Ancak belde belediyemiz Gürpınar'da 4 kilometrelik bir sahil hâttına sahip ve aramızda belirgin bir sınır yok. Bu nedenle 8 kilometre uzunluğunda bir sahil şeridi uzanıyor. Plajımızın bir kilometrelik kısmı kumsal. Sahilin tamamı halka açık. Sadece belli noktalarda emniyetli alanlar yapılmış ve buralara beach clublar oluşturuldu. Plajlara giriş için ücret almıyoruz. Çay bahçeleri yanlarında bulunan şezlongları 1-2 YTL'ye kiralayabiliyorsunuz.

Özel güvenlikçiler devriye geziyor

Kumsalda temizlik ve güvenliğin sağlanması için neler yapıyorsunuz?
Sahil şeridinde 24 saat temizlik yapıyoruz, 1 kilometrelik kumsal alandaki kumu Amerika'dan getirdiğimiz makineyle eliyoruz. Gözetleme kulelerinden, bayrak çekilerek denize girme çıkma saatleri halka gösteriliyor. Denize girilen saatlerde, cankurtaran botuyla deniz emniyeti sağlanıyor. Sahilde 2 tane kara ambulansı bekletilerek, acil durumlarda müdahale ediliyor. 1994 yılından beri Büyükçekmece sahiline evsel ve sanayi atığı akmadığı için koy kirlenmiyor. Büyükçekmece Koyu emniyetli, çünkü sığ olduğu için herkesin rahatlıkla denize girebileceği bir yer.

Plajda huzuru sağladık
Sahilde güneşlenen bayanların, huzur ve istirahatını sağlamak için kumsalda ve sahil şeridinde 15'i özel güvenlikçi, 15'i zabıta olmak üzere toplam 30 kişi devriye geziyor. Geçtiğimiz yıl özel güvenlik görevlileri hizmet vermeye başlayınca huzursuzluklar azaldı. Hem bayan hem de erkek güvenlik görevlilerimiz huzuru sağlıyor.

Her yere hizmet götürüyoruz
Büyükçekmece'de, 200 bin yazlıkçı var. ilçedeki 20 bin konut 6 ay boş duruyor. Ama biz belediye olarak boş olduğu dönemlerde de o bölgelere aynı hizmeti götürüyoruz. Büyükçekmece'nin merkezinde verilen hizmet, en arka sokakta da aynı şekilde hiçbir ayrım yapılmadan sürüyor. Yazlıkçılar, sürekli ikamet edenlerden daha çok hizmet alıyorlar. Çünkü yazlık bölgemiz şehrimizin değeri yüksek olan kısmı ve bizim de vitrinimiz. Buraya geldiklerinde hiçbir sorunla karşılaşmazlar. Sadece bizim sorunumuz oluyor. Burada ne seçmen var ne de vatandaş. Bizde hiçbir katkıları yok. Emlak vergisini ödeyen ödüyor. Ödemeyen de ödemiyor.

Yaz sezonunda çöp toplamak için 50 kişi aldık

Sezonun açılmasıyla birlikte çoğalan çöpler için ne gibi önlemler alınacak?
Çöp sorununun çözümünde zorlanıyoruz ama zorlansak da bunu aşıyoruz. Bütün belediyeler ekonomik sıkına çekiyor, ama biz muhalif belediyeler daha çok sıkına çekiyoruz. Çünkü Büyükçekmece'nin bir kısmını aldılar. Kıraç denilen bir köy belediyesine bağladılar. Dolayısıyla benim bütçemin yüzde 35'ini götürdüler. Buna rağmen yaz aylannda artan nüfusun bıraktığı çöpü toplamak için özel ekipler kuruyoruz. Bu yıl yaz sezonu için mevcut personele ek olarak 50 kişi daha alıyoruz. Bunun da faturası bize aylık 300-350 bin YTL Kışın günde 50-100 ton çöp çıkıyor. Bu yaz aylannda günde 400 tona çıkıyor.

Yaz aylarında yeşil alanlar otoparka dönüşüyor, oturup nefes alacağımız yer bulamıyoruz.
Yaz aylannda ilçeye günü birlik gelenlerin sayısı 5 kat artıyor. Günde yaklaşık 500 bin kişi buraya geliyor ve çoğu da özel araçlarını tercih ettiği için özellikle otapark konusunda sorun yaşanıyor. Vatandaş aracını uzak bir yere bırakmak istemiyor, sahil kıyısında yeşil alanlara, kaldırımlara park ediyor. Birçok şikayet telefonu alıyoruz. Bu sorun ceza ile çözülmüyor. Arabalan çekiyoruz, ceza yazıyoruz ve zaman zaman da trafiğe kapatıyoruz.

Köpekleri kamyonla bırakıyorlar

Sokaklardaki başıboş köpekler bizi korkutuyor. Köpeklerin toplatılmasını istiyoruz?

İlçemizdeki rehabilitasyon merkezine 2 bin tane köpek bakıyoruz. Bu konu ile ilgili çalışmalarımızı AB ile koordinasyon halinde sürdürüyoruz. Türkiye'nin en iyi sokak hayvanları bakım ve rehabilitasyon merkezine sahibiz. Ancak istanbul tüm köpeklerini getirip kamyonlarla buraya bırakağı için sokaklarımızdaki köpek sayısı artıyor. Bu köpekleri aşılayıp, doğaya bırakıyoruz. Bu nedenle de normalde sokaklarda 5 olması gereken köpek sayısı 10 tane. Bu sorunu aşmamız mümkün değil. Ama sokaklardaki bin 500 köpek kontrolümüz altında.
Takvim
25 26 27 28 29 30 31
Haber Bölümleri
Haber Kategorileri
Yayınlanan haberlere günlük olarak yukarıdaki takvimden, haberlerin kategorilerine ise aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.