Dört Bir Yana (Tout un Pays)
Genel olarak sanatla ilişkim kavramsallıktan ve söylemden uzak, tensel ve duyusal bir ilişki. Bu yüzden de işlerim herhangi bir konunun ya da dünyaya vermek istediğim bir mesajın sözcüsü değiller. Daha çok, benle beraber ve bana rağmen örülen, organik bir dokuya benziyorlar.
"Dört bir yana", belli bir yöne doğru bilinçlice ilerlemek yerine, durduğum yerden içgüdüsel olarak dağılan, denemeler, kazalar, gidiş-gelişler ve rastlantilarla şekillenen bir dizi keşif gezisinin seyir defteri belki de…
Yarım Elma (cuttemporary art serisinden)
Sanat bu kadar yalın olabilir mi?
Sanat bize düşündüğümüzden daha mı yakın?
Şakir Gökçebağ'ın Galeri Apel de görücüye çıkan son çalışmaları bu sorulara yanıt arıyor.
Çevremize baktığımızda çoğu zaman alıştığımız bildiğimiz şeyleri görürüz. Bu bizleri heyecanlandırmaz. Şakir Gökçebağ çevresini; gündelik kullanım eşyalarını, meyveleri, sebzeleri kendi doğasından uzaklaştırmayan transformasyonlar yaparak değiştirir. Onları kendi dünyasına dahil eder. Bu değişim sanatçıya göre bir eksikliğin tamamlanmasıdır. Dünyaya dair şeylerle alay edercesine, oyuncakları ile oynayan çocuklar kadar basit, bize yakın, samimi.