reklam

06 Kasım 2004 Cumartesi
Ana Sayfa > Haberler

Dubai'nin Palmiye Adası'na 14.5 milyon dolarlık kazık çakıyoruz

STFA Zemin Grubu, Dubai'deki dünyanın en büyük suni adası olan Jumeriah Palmiye Adası'nda 14.5 milyon dolarlık köprü temelleri ve sahil şeridi apartmanlarının kazık işlerini üstlendi. Bir bölümü tamamlanan projenin toplam kazık boyu 109 kilometreyi bulacak.

5 kilometre çapa sahip, dünyanın en büyük suni adası olan ve 7 milyar dolara mal olacağı tahmin edilen Dubai'nin ünlü Jumeriah Palm Island'da (Palmiye Adası) STFA Zemin Grubu, 14.5 milyon dolarlık kazık işi üstlendi. Aralık ayında adanın sahil şeridi apartmanlarının kazık işlerini bitirecek olan STFA Zemin'in Genel Müdürü Ercan Karadede, Palmiye Adası'nda zemini güçlendirmeye yönelik olarak daha fazla iş üstleneceklerini söyledi.

Daha önce Palmiye Adası'nın giriş kavşaklarındaki 5 köprünün temel kazıklarını yaptıklarını belirten Karadede, "Köprü temelleri kontratını geçen nisanda imzaladık. 264 adet kazık çakarak, ağustosta bu işi tamamladık. Adanın ana gövedesinde bulunan sahil şeridinde 20 adet apartman bloku bulunuyor. Biz bu blokların 10 tanesinin zeminini güçlendirmek için, kazık işlerini üstlendik. Binalar 60'a 100 metre ve her bina için yaklaşık 550 adet kazık imalatı gerçekleştiriyoruz. Mayısta imzaladığımız bu işi aralıkta bitireceğiz. Bu, şu anda Dubai'de devam eden en büyük kazıklı bina projesi. Projenin toplam kazık boyu 109 kilometreyi bulacak" diye konuştu.

35 Milyon Dolarlık İş
Dubai'ye Temmuz 2003'te 35 adet yüksek katlı konut ve 4 otel inşaatından oluşan Jumeriah Beach Residence (JBR) projesinde zemin işlerini üstlenerek geldiklerini anlatan Ercan Karadede, "Bu proje kapsamında biz 2 bin 700 adet kazık imal ettik. Toplam kazık boyu 100 kilometreyi buldu" dedi. JBR projesinden 19.5 milyon dolarlık bir gelir elde ettiklerini söyleyen Karadede, Temmuz 2003'ten bu yana Dubai'de yaklaşık 35 milyon dolarlık iş yaptıklarını belirtti.

İnşaatın Başkenti
Dubai'nin inşaat sektörünün başkenti ve çok büyük bir şantiye olduğunu belirten Karadede, şunları söyledi: "Dubai inşaatın başkenti. Uzun yıllar böyle devam edecek. İnsanın aklını zorlayan mega projeler var. Fakat burası Türk müteahhitlerin çalıştığı en zor pazar. Standartlar ve kalite çok yüksek. Rekabet çok sert ve işleri çok kısa sürede tamamlamanız bekleniyor. Meet dergisinin bir araştırmasına göre Dubai'de 2002-2003 yıllarında inşaat sektörü 15 milyar dolarlık bir hacme sahipti. 2004-2006 arasında toplam büyüklük 50 milyar doları bulacak. Müthiş bir potansiyel. Biz bu pazarda faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Pazarda avans gibi, Türk müteahhitlerin alıştığı bir sistem yok. Projeli bitirip paranızı öyle alıyorsunuz. Güçlü olmayan burada yapamaz."

Burj Al Arab Oteli'nin müteahhidiyle ortak olduk
BURJ Al Arab Oteli'nin müteahhidi Al Habtoor grubuyla ortak, 'Al Habtoor-STFA Soil Group' adında yeni bir şirket kurduklarını anlatan Ercan Karadede, "Dubai'de lokal bir şirket gibi çalışabilmek için yeni bir şirket kurduk. Dubai'de kendi alanımızda en büyük 3 şirketten biri olmayı hedefliyoruz. Rakiplerimizin sayısı 25-30. Şirket, Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki bütün zemin işlerine talip olacak. Al Habtoor ülkenin en büyük 5 grubundan biri ve inşaat sektörünün lideri. Ancak onlar zemin konusunda uzman değiller. Üst yapıcılar. Biz tecrübemizi, know-how'ımızı onlarla paylaşacağız. Şirket 5 milyon dolarlık bir işletme sermayesiyle yola çıktı. Dubai'de zayıf şirketin başarılı olma şansı yok" dedi.

Büyük Cami'yle başladık
"BİZ buraya gelince meydanı boş bulanlar panik oldu" diyen Ercan Karadede, şunları söyledi: "Artık Dubai'de biz de varız. Zemin işleri çok zor ve uzmanlık isteyen işler. Pazarda büyük ebatlı ve teknik olarak zor işleri seçerek, rakiplerimizi azaltıyoruz. Biz buraya bir alternatif getirdik. Neredeyse omuzlarda karşıladılar bizi. Emirlikler'le ilk 1997'de Abu Dabi'de dünyanın en büyük ikinci camisi olan Grand Mosque'u yaparak tanıştık. 6 milyon dolarlık proje kapsamında 120 kilometrelik kazık imalatı yaptık."

Emirlikler'de mega projelere talibiz
13 ülkede faaliyet gösterdiklerini belirten Ercan Karadede, "Birleşik Arap Emirlekleri bizim en çok önem verdiğimiz pazar oldu. Burada mega projeler var ve biz ortaklıklarımızla hepsine talibiz. Kara üzerindeki işleri üstlenen Emaar ve deniz üserindeki işleri üstlenen Nakheel diye iki devlete ait şirket bulunuyor. Biz aynı şirketin önümüzdeki yıllarda gerçekleştireceği 7 kıtanın ada olarak deniz üserine inşa edileceği "World" projesinde de bu ortaklıkla yer alırız" dedi.

Türkiye'de canlanma yok
TÜRKİYE'de inşaat sektöründe hala bir canlanma beklemediğini belirten Ercan Karadede, "Türkiye'de zemin etüdü moda oldu. Şimdilerde elini bir makine geçiren kendini şirket ilan ediyor. Standartların yükselmesi lazım. Ülkemizde fazla bir iş yok. Bizim işlerimiz hep dış pazarlar odaklı oldu. Türkiye'de özel sektör yatırımları canlanmaya başladı. İskele işlerinde canlanma var ama devlete ait altyapı çalışmalarında bir canlanma yok. Şu anda Marmaray projesinin zemin etüdlerini biz yapıyoruz" dedi.

Tüm konutları satılan Palmiye'de Beckham da var
STFA Zemin Dubai Operasyon Müdürü Hüseyin Kaygün, Palmiye Adası'yla ilgili olarak şu bilgileri aktardı: "5 kilometre uzunluğunda gövdesi, 17 kolu ve 12 km uzunluğunda yarım ay biçimli bir dalgakıran barındıdan adada marina, alışveriş merkezleri, oteller, Dubai'nin en yüksek binası olacak bir iş merkezi, 20 apartman bloğu ve tanesi 1,5 milyon dolardan satışa sunulan 2 bin villa yer alacak. Oturumların 2006'da başlayacağı adada tüm konutların satışa çıktığı gün satıldığı söyleniyor. David Beckham'a bir villa hediye edildiğini duyduk."
Hürriyet - Demet Cengiz

diğer aylar için tıklayın

Diyalog

Aykut Köksal ve Uğur Tanyeli
19 Ekim - 18 Kasım 2004 tarihleri arasında Diyalog bölümümüze konuk oluyor.

"Türkiye'de Mimarlık Nerede Duruyor?" üzerine gerçekleşen Diyalog buluşmasını  okumak için  buraya tıklayın...

"Türkiye'de Mimarlık Nerede Duruyor?" konusu
ile ilgili görüşlerinizi bildirmek için