Beijing Opera Karakterleri Vakıfbank
Atakule Sanat Galerisinde
13 Nisan 2004 - 25 Nisan 2004 tarihleri arasında
"Beijing Opera Karakterleri"nin Çin Halk Cumhuriyeti ve Vakıfbank
50.Yıl Kutlaması için yapılan Sergisi Vakıfbank Atakule Sanat Galerisi'nde
sanat severlerle buluşuyor.
Pazartesi hariç hafta içi ve Cumartesi günleri
11:00 - 20:00 (Öğlen tatili 13:30 - 14:30 arası), Pazar günleri 13:00 -
20:00 saatleri arası ziyaret edilebilir.
Adres: Atakule Vakıfbank Sanat Galerisi
Atakule Çankaya/ ANKARA
Tel: 0 - 312 442 90 67
Beijing Opera Karakterleri
Binlerce yıldan bu yana Çin toplumu, ünlü filozof Konfüçyus'un (M.Ö.
551-479) öğretilerinden etkilenmiştir. Konfüçyanizm'in etkisi Çin'in
politikaları, kanunları, tarihi, inancı, felsefesi ve sosyal olayları üzerinde
açık olarak görülmektedir.Tarihsel eserler, kişisel biyografi, halk
hikayesi, efsane ve romanlardan konu edilen Beijing Operası yüksek edebi değere
sahiptir. Beijing Operası'nda yeralan şarkılar, danslar, konuşmalar ve savaş
sanatları eşsiz bir gösteri niteliği taşımaktadır. Bugün genellikle
sahnelenen 200'den fazla gösterim yedi kategoriye ayrılabilmektedir. Bunlar
ahlaki dersler veren hikayeler, sadakat ve bir görevi anlatan hikayeler,
tarihsel hikayeler, saray entrikaları, kanuni hadiseler, aşk hikayeleri ve
efsanelerde geçen olaylardır. Beijing Operası kurallarında ahlaki Konfüçyanist
düşüncenin yansımalarına rastlamak mümkündür. "İyilik yapan
iyilik, kötülük yapan kötülük bulur" bilinen bir Çin atasözüdür
ve bu görüş Beijing Operasının temellerini oluşturmaktadır. Ahlaki sonuçlarını
herbir hikayeye taşıyan iyilik ve kötülük arasındaki savaşım hayatın
ayrılmaz bir parçasıdır.
Sanatçılar sadece şarkıcılık ve oyunculuklarıyla göze çarpan kişiler
değil, aynı zamanda savaş sanatları, dans ve akrobasi dallarında da
yetenekli kişiler olmallıdır. Beijing Operası'nda sahnelenen çeşitli
roller cinsiyet, yaş, figür, statü, kişilik ve karaktere göre SHENG- Erkek
rolü, DAN-Bayan rolü, JING(boyalı suratlı erkek), CHOU-Palyaço dört
kategoriye ayrılmaktadır. Sanatçının yüzüne çeşitli malzemelerle makyaj
yaparak, oynadığı rolün kişiliğini, karakterini ve kaderini sembolize
etmesi Beijing Operası'nın başka bir özelliği olmaktadır. Kısacası övgü
anlamı taşıyan Kırmızı renkli makyaj sadakat ve cesareti temsil etmekte;
Siyah renkli makyaj, ne iyiyi ne kötüyü ifade etmekte; hızlı ve akıllı
hareketi temsil etmekte; Mavi ve yeşil renkli makyaj isyancı kahramanları
temsil etmekte; Sarı ve Beyaz renkli makyaj küçültücü bir anlam taşımakta,
vahşet ve hileyi temsil etmekte; Altın ve Gümüş renkli makyaj ise gizemi,
tanrıçaları ve şeytanları yani bilinmezi temsil etmektedir. Beijing operasında,
bu şekilde renkli bir insan topluluğu oluşturularak etkili hikayeler anlatılmaktadır.
Arkitera
|