'Yazı'yı 'yapı'ya dönüştüren
tasarımlar
Garanti Galeri, 'YAZIYAPI: Mimari İmge Olarak Tipografi' sergisiyle afiş
tasarımlarını irdeliyor
İlk üç sergisinde mimari tasarım üzerine yoğunlaşan Garanti Galeri
(GG), 'YAZIYAPI: Mimari İmge Olarak Tipografi' adlı yeni sergisinde, yazının
mimari öğelerle güçlendirildiği afiş tasarımlarını irdeliyor.
Sergide; tipografi kavramının yerleşmeye başladığı 1920'lerden önce
Michaly Biro 'nun yaptığı 'yazı' yı 'yapı' ya dönüştüren afişlerden,
savaş sonrasında yazının 'anlam' ve 'biçim' inin ayrılmaz bir bütün oluşturduğu
tasarımlara kadar pek çok çalışma bulunuyor. Zürich Museum für Gestaltung
(Zürih Tasarım Müzesi) koleksiyonundan seçilen afişlerle hazırlanan ve
tasarım danışmanlığını grafik tasarımcısı Bülent Erkmen 'in yaptığı
sergi, 6 Mart'a kadar sürecek. 50'ye yakın özgün afişin yer aldığı
sergide, Ivan Chermayeff, Ralph Schraivogel, Makoto Saito, Mirco İlic ve
Takenobu Igarashi gibi tasarımcıların yapıtları da olacak.
Zürih Tasarım Müzesi afiş koleksiyonu küratörü Felix Studinka sergi
hakkında, ''Yazı, bir afişin olmazsa olmaz öğesidir, ancak tanımı gereği
çok kısa olmalıdır. İmge ise afişi zenginleştiren, iletiyi güçlendiren
bir öğedir yalnızca. Afişteki bu kısa yazının, mimari bir boyutla
zenginleştiği tasarımlarda, mimarinin ima yoluyla düşündürme gücü,
tipografiye büyüklük duygusu verir, bir yapı gibi anlaşılır kılar.
Mimari kendini bir metin gibi okuturken, yazı heykelleşir, 'yazıyapı' ya dönüşür''
diyor.(0 212 293 63 71)
Cumhuriyet
|