|
Kente göç önlensin
Nüfus artışı ve çarpık kentleşme sorunları yaşam kalitesini tehdit
ediyor. Türkiye Çevre Koruma ve Yeşillendirme Kurumu (TÜRÇEK) ve İstanbul
Çevre Konseyi işbirliğiyle 20-28 Aralık 2001 tarihleri arasında yapılan
''Dünya Nüfusuna Dikkat Haftası Etkinlikleri'' (DNDH) kapsamında ''Nüfus
Artışı ve Kentlerin Geleceği'' tartışıldı. Aralarında Jeofizik Mühendisleri
Odası İstanbul Şube Başkanı Yardımcı Doç. Oğuz Gündoğdu , TÜRÇEK yöneticisi
Gül Göktepe , Küçükçekmece Belediye Başkanı Halidun Özbatur 'un da
bulunduğu uzmanların katıldığı paneller ve forumlarda, dünya nüfus artışını
kontrol altına alabilmek için bir öneri paketi hazırlandı. Uzmanlar, nüfus
istikrarının sağlanması için devletin ve STK'lerin işbirliği içinde
olması, gönüllülerin katılımcı ve eğitici rolü üstlenmesi gerektiğini
vurguladı.
STK'lerle işbirliği
Kente göçün engellenmesi konusunda önlem alınmasını isteyen yerel yöneticiler
ve STK'ler ''İstanbul'un rahatlaması için geri kalmış bölgelerde gelişme
sağlanmalı'' dedi. Pakette şu görüşlere yer verildi: ''Kaçak yapılaşmaya
STK'ler de gözlemci olmalı. Çarpık konutlar ıslah edilmeli. Çarpık kentleşmenin
olumsuzluklarını en aza indirebilmek üzere tüm STK'ler ve bilinçli bireyler
'ağaçlandırma, geri dönüşüm, konutlarda enerji tasarrufu, ulaşımda
toplu taşımacılığın tercih edilmesi, atmosfere zarar veren tehlikeli
maddelerin kullanılmaması' gibi konularda duyarlı olmalı.''
Cumhuriyet
|