|
‘Alsancak Limanı ile viyadükler
yok sayılıyor’
Şehir Plancıları Odası İzmir
Şubesi, Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği “Uluslararası Kentsel
Tasarım” yarışmasında birinci seçilen projenin, Alsancak Limanı ile
viyadükleri yok saydığını iddia etti.
Şehir Plancıları Odası İzmir Şubesi, Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği
“Uluslararası Kentsel Tasarım” yarışmasında birinci seçilen projenin,
Alsancak Limanı ile viyadükleri yok saydığını iddia ederek, İzmir Ticaret
ve Sanayi Odaları, Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlıkları ile Büyükşehir
Belediyesi arasındaki Alsancak Limanı’nın geleceğine ilişkin süren tartışmaların,
zamansız ve gereksiz olduğunu ifade etti.
İzmir’in daha ciddi altyapı ve kentleşme sorunları olduğunun
kaydedildiği açıklamada, yarışma için 1 milyon dolara yakın kamu kaynağının
harcandığına dikkat çekildi. Söz konusu yarışmanın yapılmasının en önemli
nedeninin, Konak’taki katlı kavşak ile Alsancak Limanı’ndaki viyadüklerin
yıkılmasını rasyonel hale getirmek olduğu ifade edilen açıklamada, dolayısıyla
uluslararası bir yarışma ile Alsancak Limanı ve viyadükleri yok sayan bir
proje elde edilirse, bunun bir koz olarak kullanılabileceği, bu nedenle de yarışmayı
kazanan projenin, bu işe alet olacağı iddia edildi. Uluslararası tasarım
yarışmasında birinci seçilen projenin ortada olduğunu ve yapılan böyle
bir iddiaya bir anlam veremediğini belirten İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkan
Danışmanı Cengiz Türksoy, “Şehir Plancıları Odası’nın, İzmir’in
geleceğini şekillendirecek böyle güzel bir proje hakkında, “Alsancak
Limanı ile viyadükleri yok sayıldığı” iddiasında bulunmasına katılmıyorum.
Bu sadece onların düşüncesi. Birinci seçilen projenin İzmir için ne kadar
faydalı bir proje olduğunu herkes biliyor.” dedi. Dünya ülkelerinin bu
projeyi hazırlamak için kafa yorduğuna dikkat çeken Türksoy, böyle bir
iddiada bulunmakla haksızlık yapıldığını söyledi. Şehir Plancıları
Odası’nın, Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği “Uluslararası
Kentsel Tasarım” yarışmasında birinci seçilen projenin, Alsancak Limanı
ile viyadükleri yok saydığı iddiası konusunda diyecek birşeyleri olmadığını
belirten İzmir Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü Otoyol Baş Mühendisi
Hilmi Kaya, “Bu tartışmalara biz karışmayız.” dedi.
Ancak baştan beri Alsancak Limanı ve viyadüklerin birleştirilmesine
taraftarlar olduklarını vurgulayan Kaya, “Biz Karayolları Bölge Müdürlüğü
olarak mevcut imar planını yaptık. Buralar SİT alanı ilan edilerek, bizim
önümüzü kestiler. Şu anda mahkeme devam ediyor. Mahkeme yapılmasına karar
verirse, burayı yaparız.” şeklinde konuştu.
Zaman
|