|
Ormanlar ranta kurban
Orman Bakanlığı ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları
Birliği arasında düzenlenen protokole göre bozuk orman alanları zeytinciliğe
açılacak. Fakat, Prof. Dr. Kadir Erdin, bozuk orman kavramının bilimsel tanımı
olmadığını söylüyor.
Orman Bakanlığı ile Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları
Birliği arasında düzenlenen protokol ile yasal orman sınırları içinde
bulunan bozuk orman alanları zeytinciliğe açılacak. Orman Mühendisleri Odası
Marmara Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Kadir Erdin , bozuk orman
alanlarının zeytin plantasyonlarına tahsis edilmesinin, bilimsel ölçütler
dikkate alınmadan, siyasal rant beklentileriyle yapıldığını belirtti.
Orman Mühendisleri Odası Marmara Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr.
Kadir Erdin, orman alanlarının zeytinciliğe tahsis edilmesiyle ilgili yazılı
açıklama yaptı. Erdin, orman alanlarının yasal yollarla daraltılması
yasal düzenlemelerle gerçekleştirilirken son yıllarda anlaşılmaz biçimde
protokol düzeyine indirgendiğini söyledi. ''Bozuk orman'' kavramının hiçbir
bilimsel tanımı olmadığını anlatan Erdin, ''Bu alanlar potansiyel orman
alanlarıdır. Gerek biyolojik çeşitlilik, gerekse av ve yaban hayatı açısından
önem taşımaktadırlar. Bu alanların toprak koruma açısından çok geçerli
bir rolü de vardır'' dedi. Prof. Dr. Kadir Erdin, zeytin ağacının orman ağacı
olmadığını anımsatarak orman alanlarının zeytinciliğe açılmasıyla
erozyon ve sel tehlikesinin ciddi boyutlara ulaşacağına dikkat çekti. Erdin,
siyasal rant beklentileriyle başlatılan tahsislerin durdurulması için
yetkilileri göreve çağırdı.
Cumhuriyet
|