|
Sapanca’yı kurtarmak için
seferber oldular
Sapanca Gölü’ne kıyısı bulunan 11 belediyenin başkanları, gölün
kirlenmeden ve çevresindeki çirkin yapılaşmadan kurtarılması için, bir
firmaya hazırlattıkları projeyi Çevre Bakanlığı’na gönderdi.
Adapazarı ve bölgesinin içme suyu ihtiyacını karşılayan Sapanca Gölü’nün
kirlilikten kurtarılması için göle kıyısı olan belediyeler harekete geçti.
Serdivan Belediyesi’nde toplanan belediye başkanları, bir firmaya hazırlattıkları
projeyi Çevre Bakanlığı’na gönderdiler.
Serdivan Belediyesi İmar İşleri Müdürü Zafer Poyraz, proje hakkında
bilgi vererek, bu projeye göle kıyısı olan 11 belediyenin tamamının katıldığını
söyledi. Sapanca Gölü’nün içme suyu kaynağı olması sebebiyle çok değerli
olduğunu ifade eden Poyraz, Sapanca Gölü Su Toplama Havzası Projesi’yle gölde
yaşanan kirliliğinin büyük ölçüde önüne geçileceğini belirtti. Yeni
projede göl kıyısında kesinlikle kaçak yapılaşmaya izin verilmeyeceğini
vurgulayan Poyraz, kaçak yapıların hem gölü kirlettiğini, hem de su
toplama havzasında çirkin görüntüler oluşturduğunu kaydetti.
Eskiden yapılan kaçak yapıların ise durumlarının inceleneceğini, Su
Kontrol Yönetmeliği’ne uymayan yapıların ise yıkım işlemlerine başlanacağını
dile getiren Poyraz, “Proje oldukça kapsamlı. Uzun süredir kirliliğiyle gündemde
olan Sapanca’nın kurtuluşuna vesile olabilir. Ayrıca toplantıya katılan
11 belediye başkanı da projeye tam destek veriyorlar. Bu da çok güzel bir
gelişme.” dedi.
Çevre Bakanlığı’nın projeye onay vermesi halinde kaynağı da
kendilerinin bulacağını söyleyen Zafer Poyraz, “Projenin finansmanını
yine 11 belediye karşılayacak. Yani proje kağıt üzerinde kalmayacak ve
uygulamaya geçilecek. Zaten işin maddi boyutu halledildiği için projenin
uygulanmasında bir aksaklık meydana geleceğini sanmıyorum. Bu proje Sapanca
ve çevresindeki en büyük sorun olan kaçak yapılaşmayı önleyeceği için
önemi kat kat artıyor.” şeklinde konuştu.
Zaman
|