|
‘İzmirlinin 3 trilyonu Meles'e gömüldü’
ANAP İzmir İl Başkanı Bilal Doğan, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin
Meles Çayı’nda yaptığı düzenlemenin bataklıktan öteye gitmediğini ve
İzmirlinin 3 trilyon lirasının bataklığa gömüldüğünü söyledi.
Doğan, bir grup partiliyle birlikte Meles Çayı’nın denize döküldüğü
bölgede basın toplantısı düzenledi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin,
Meles Çayı ve Arap Deresi’nin denize döküldüğü bölgede yaptığı ıslah
çalışmalarının makyajdan öteye gitmediğinin, son yağmurlarda ortaya çıktığını
kaydeden Doğan, “Meles’in bu bölgede yatağı, eskiden daha genişti. İZSU,
derenin tabanını ve denize bağlantısını taşla doldurup yataktaki balçığı
kenarlara döktü ve üzerini jeotekstil (geçirimsizlik sağlayan muşamba türü
bir örtü malzemesi) ile örtüp park yapmaya çalıştı. Bu bölgeye ekilen
çimlerin hiçbiri yeşermedi. Özellikle Arap Deresi, suyun akışı için
gerekli eğim kalmadığı için su baskınlarına sebep oluyor. Derenin yatağı
daraltıldığı için son yağmurlarda Devlet Güvenlik Mahkemesi, Tekel
fabrikası, şehitlik, TCDD tesisleri ve bu civardaki işyerleri su altında
kaldı.” dedi.
İZSU’nun, sözkonusu derelerde yaptığı düzenlemeler hakkında Devlet
Su İşleri (DSİ)’nin görüşünü almadığı için 6200 sayılı yasayı
yok saydığını belirten Doğan, İzmir’in en büyük deresi olan Meles Çayı
üzerine yaptırılan köprülerin yıkılarak, ihtiyaca cevap verecek hale
getirilmesini istedi. Çayın içinden çıkarılıp kenara dökülen çamurun
üzerine örtülen jeotekstilin altına biriken metan gazının büyük tehlike
oluşturduğuna dikkat çeken Doğan, “Sözkonusu bölgede yapılan çalışmalar,
kokuyu yok etmiş. Örtünün altındaki metan gazının dışarıya çıkması
için açılan kuyuların, bir işe yaramadığı görülüyor. Bu örtü altında
biriken gaz, büyük tehlike oluşturuyor. Bunca masrafa rağmen Meles deltası,
çamur gölüne döndü. Sayın Piriştina, bu bölgede futbol bile oynanacağını
söylemişti. Değil futbol oynamak, yürümek bile imkansız hale geldi. İzmirlinin
3 trilyon lirası bataklığa gömüldü.” diye konuştu.
Zaman
|