|
ETİK Başkanı Nişlioğlu, Ege
Palas Oteli'nin yıkılmaması gerektiğini söyledi: "İzmir
kaybeder"
Nişlioğlu,
yıkılıp yıkılmayacağı tartışma konusu olan otelin durumunun üzücü
olduğunu belirtti.
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Derneği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı
Haluk Nişlioğlu, Danıştay'da davası devam eden ve yüksekliği nedeniyle yıkılıp
yıkılmayacağı tartışma konusu olan Ege Palas Oteli'nin durumunun çok üzücü
ve düşündürücü olduğunu belirtti.
Otelin yıkılmasının hiç kimseye bir şey kazandırmayacağını dile
getiren Nişlioğlu, "Şurası asla unutulmamalıdır. Bu olayda, sonuçta
kazanının kim olduğu kişi ya da gruplar nezdinde bize göre önemli değildir.
Kaybedecek olan kesin olarak bellidir. İzmir kenti" dedi.
Nişlioğlu, yaptığı açıklamada, bir süreden beri basında Ege Palas
Oteli ile ilgili tartışmaları üzüntüyle izlediklerini söyledi. Ege Palas
Oteli'nin, İzmir'in en merkezi ve cazibe yeri Alsancak'ta on yıla yakın süreden
beri faaliyet gösterdiğini ifade eden Nişlioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu otel, artık İzmir'e gelen konuklara mal olmuş bir değerdir. İzmir
turizm sektöründe önemli bir yer dolduran ve yüksek standartlı dev bir
kuruluştur. İzmir'in yabancı ve yerli turist potansiyeli dikkate alındığında,
otel sayısı yönüyle diğer büyük dünya kentlerine göre ne kadar geride
olduğu düşünüldüğünde; bugün hakkında başlatılan tartışmalar ve
daha da kötüsü 'yıkılacak mı? yıkılmayacak mı?' sorularına maruz kalan
Ege Palas Oteli'nin durumu çok üzücü ve düşündürücüdür."
Yılan hikayesi gibi
İzmir'de yıllardır tartışılan Ege Palas Oteli ile ilgili son olarak İzmir
Barosu adına Baro Başkanı Noyan Özkan imzası ile Konak Belediye Başkanlığı'na
başvurdu ve mahkemenin aldığı yıkım kararının yerine getirilmesi istedi.
Baro'nun bu başvurusu üzerine bir açıklama yaparak, yasalar ne emrediyorsa
onu mutlaka yerine getireceklerini ifade eden Konak Belediye Başkanı Erdal İzgi
de, söz konusu kararın Yargıtay'a gönderildiğini, oradan gelecek karara göre
gerekeni yapacaklarını söyledi.
Yeni Asır
|