|
'Kadıköy'de Raylı Sistem' tartışıldı
Eski İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve CHP Parti Meclisi Üyesi
Prof. Dr. Nurettin Sözen , ''Metronun gecikmesi 4 yılda 3 milyar dolar zarara
neden oldu'' dedi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı
Rafet Bozdoğan , kentin ulaşım sorununu çözmek için İstanbul'da tek bir
ulaşım otoritesinin olması gerektiğini söyledi.
CHP Kadıköy ilçe örgütü tarafından Evlendirme Dairesi'nde düzenlenen
''Kadıköy'de Raylı Sistem'' konulu toplantıda konuşma yapan Bozdoğan,
Avrupa ve Asya arasında günde 1.5 milyon insanın taşındığını ifade
ederek ''Kentte 2 bin 600 İETT otobüsünün taşıdığı yolcuyu, ancak 1.5
milyon otomobil taşıyabiliyor. Bu nedenle toplu taşımacılığı geliştirmek
için çeşitli projeler hazırladık'' dedi.
Bozdoğan, Kadıköy-Bostancı-Maltepe güzergâhında yapılacak tramvayın
15 kilometre uzunluğunda olduğunu ve yaklaşık 100 milyon dolara mal olacağını
ifade ederek bu yaz inşaatına başlanılacak olan tramvay yolunun 2 yıl içinde
tamamlanacağını belirtti.
Sözen, görevde bulundukları 1989-1994 yılları arasında Taksim-Şişli
ve Şişli-4. Levent projesini başlattıklarını anlatarak ''Mesafe uzun
olsaydı bürokratik engellere takılırdık '' dedi.
Metro yolunun yüzde 40'ının kendi dönemlerinde bittiğini ifade eden Sözen
şöyle devam etti: ''96'da metronun tamamlanması gerekirdi. Takvim bizim zamanımızda
hiç şaşmamıştı. Metro ancak 2000'de kullanıma açıldı. Yıllık zarar
750 milyon dolar. 4 yılda 3 milyar dolar zarara sebep oldular. Kadıköy için
de raylı sistem şarttır.''
Cumhuriyet
|