reklam

21 Ocak 2002 Pazartesi
Ana Sayfa
>
Haberler

'Kadıköy'de Raylı Sistem' tartışıldı

Eski İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve CHP Parti Meclisi Üyesi Prof. Dr. Nurettin Sözen , ''Metronun gecikmesi 4 yılda 3 milyar dolar zarara neden oldu'' dedi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Rafet Bozdoğan , kentin ulaşım sorununu çözmek için İstanbul'da tek bir ulaşım otoritesinin olması gerektiğini söyledi.

CHP Kadıköy ilçe örgütü tarafından Evlendirme Dairesi'nde düzenlenen ''Kadıköy'de Raylı Sistem'' konulu toplantıda konuşma yapan Bozdoğan, Avrupa ve Asya arasında günde 1.5 milyon insanın taşındığını ifade ederek ''Kentte 2 bin 600 İETT otobüsünün taşıdığı yolcuyu, ancak 1.5 milyon otomobil taşıyabiliyor. Bu nedenle toplu taşımacılığı geliştirmek için çeşitli projeler hazırladık'' dedi.

Bozdoğan, Kadıköy-Bostancı-Maltepe güzergâhında yapılacak tramvayın 15 kilometre uzunluğunda olduğunu ve yaklaşık 100 milyon dolara mal olacağını ifade ederek bu yaz inşaatına başlanılacak olan tramvay yolunun 2 yıl içinde tamamlanacağını belirtti.

Sözen, görevde bulundukları 1989-1994 yılları arasında Taksim-Şişli ve Şişli-4. Levent projesini başlattıklarını anlatarak ''Mesafe uzun olsaydı bürokratik engellere takılırdık '' dedi.

Metro yolunun yüzde 40'ının kendi dönemlerinde bittiğini ifade eden Sözen şöyle devam etti: ''96'da metronun tamamlanması gerekirdi. Takvim bizim zamanımızda hiç şaşmamıştı. Metro ancak 2000'de kullanıma açıldı. Yıllık zarar 750 milyon dolar. 4 yılda 3 milyar dolar zarara sebep oldular. Kadıköy için de raylı sistem şarttır.''
Cumhuriyet  

Ocak 2002 Arşivi

pt sl çr pr cm ct pz
01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
diğer aylar için tıklayın

Diyalog 2002'nin ikinci Gökhan Avcıoğlu  22 Ocak  2001'de Diyalog bölümümüze konuk oldu. 

Gökhan Avcıoğlu
Arkitera Forum'da bu buluşmayı  okumak için...

Copyright © 2000-2002 Arkitera Bilgi Hizmetleri [email protected]

Reklam vermek için - Danışmanlarımız - Editörlerimiz