reklam

11 Mart 2002 Pazartesi
Ana Sayfa
>
Haberler

‘Frigya hazinesi’ için kazı yeniden başladı

Konya’nın Karatay ilçesinde “Frigyalılar döneminden kaldığı” iddia edilen 550 ton altını bulmak için valiliğin izniyle başlatılan define kazısı, bir ay aradan sonra havaların ısınmasıyla yeniden başladı.

Karatay’ın Yazıbelen köyü yakınında bulunan Karacehennem Mağarası’nda kazı çalışmalarını yürüten defineciler, altına çok yaklaştıklarını ileri sürüyor. Güvenlik sebebiyle isminin açıklanmasını istemeyen N.D., Frigyalılar döneminde darphane olduğuna inandıkları Karacehennem Mağarası’ndaki işlenmiş altına ulaşabilmek için kazı çalışmalarının devam ettiğini belirterek, “Depremler ve yoğun kar nedeniyle mağara içinde bulunan tünellerin büyük bir bölümü kapanmış. Bu yüzden sonuca ulaşmamız gecikti.” dedi. Mağaranın labirent gibi pek çok koridordan oluştuğunu ve bu tünellerin nereye kadar uzandığını hiç kimsenin bilmediğini vurgulayan N.D., kazı sonucunda mağaradaki tünellere ulaştıklarını, definenin bulunduğu ana koridora geçmeye çalışacaklarını kaydetti. N.D., 40 metre kadar derinliğe indiklerini belirterek, “Karşımıza geniş bir alan çıktı. Artık kazmaktan daha fazla kayınbiraderim ve ortağım A.Ş. ile hazinenin bulunduğu ana koridoru belirlemek için uğraşacağız. Önümüzde çeşitli derinliklerde tüneller var. Burada doğru yeri bulduğumuzda define için kazıya devam edeceğiz. Güvenlik için jandarmalar 24 saat bu mevkide nöbet tutuyorlar. Altınların varlığı ile ilgili elimizde güçlü deliller var.” diye konuştu. N.D., 6 aydır süren kazı için yaklaşık 200 milyar lira harcadıklarını söyledi.
Zaman

 

Mart 2002 Arşivi

pt sl çr pr cm ct pz
01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
diğer aylar için tıklayın

Copyright © 2000-2002 Arkitera Bilgi Hizmetleri [email protected]

Reklam vermek için - Danışmanlarımız - Editörlerimiz