|
‘Frigya hazinesi’ için kazı
yeniden başladı
Konya’nın Karatay ilçesinde “Frigyalılar döneminden kaldığı”
iddia edilen 550 ton altını bulmak için valiliğin izniyle başlatılan
define kazısı, bir ay aradan sonra havaların ısınmasıyla yeniden başladı.
Karatay’ın Yazıbelen köyü yakınında bulunan Karacehennem Mağarası’nda
kazı çalışmalarını yürüten defineciler, altına çok yaklaştıklarını
ileri sürüyor. Güvenlik sebebiyle isminin açıklanmasını istemeyen N.D.,
Frigyalılar döneminde darphane olduğuna inandıkları Karacehennem Mağarası’ndaki
işlenmiş altına ulaşabilmek için kazı çalışmalarının devam ettiğini
belirterek, “Depremler ve yoğun kar nedeniyle mağara içinde bulunan tünellerin
büyük bir bölümü kapanmış. Bu yüzden sonuca ulaşmamız gecikti.”
dedi. Mağaranın labirent gibi pek çok koridordan oluştuğunu ve bu tünellerin
nereye kadar uzandığını hiç kimsenin bilmediğini vurgulayan N.D., kazı
sonucunda mağaradaki tünellere ulaştıklarını, definenin bulunduğu ana
koridora geçmeye çalışacaklarını kaydetti. N.D., 40 metre kadar derinliğe
indiklerini belirterek, “Karşımıza geniş bir alan çıktı. Artık
kazmaktan daha fazla kayınbiraderim ve ortağım A.Ş. ile hazinenin bulunduğu
ana koridoru belirlemek için uğraşacağız. Önümüzde çeşitli
derinliklerde tüneller var. Burada doğru yeri bulduğumuzda define için kazıya
devam edeceğiz. Güvenlik için jandarmalar 24 saat bu mevkide nöbet
tutuyorlar. Altınların varlığı ile ilgili elimizde güçlü deliller
var.” diye konuştu. N.D., 6 aydır süren kazı için yaklaşık 200 milyar
lira harcadıklarını söyledi.
Zaman
|