|
Ulaşıma 1 milyar dolar
Konya Büyükşehir Belediyesi 20 yıllık Ulaşım Master Planı hazırladı.
Ulaşım konusunda kökten çözüm içeren proje toplam bir milyar dolara mal
olacak. İlk yıl çalışmalara 20 trilyon lira harcanacak
Konya Büyükşehir Belediyesi, Konya'nın 20 yıllık Ulaşım Master Planı'nı
hazırladı. Buna göre, nüfus artışları dikkate alınarak yapılacak çalışmalar
belirlendi. 20 yıla yayılarak yapılacak plan için ilk yıl 20 trilyon lira
harcanacak.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Özkafa, gelişen ve büyüyen
Konya'nın önümüzdeki yıllarda ulaşım konusunda bir sıkıntı yaşamaması
için 300 milyar liraya malolan bir Ulaşım Master Planı hazırlattıklarını
belirterek, 20 yıla yayılarak uygulanacak plan için 1 milyar dolarlık yatırımın
yapılacağını söyledi.
Masaya yatırıldı
Belediye Başkanı Özkafa, düzenlediği basın toplantısında bir yıl süren
çalışmanın ardından hazırlanan plan sonunda Konya'daki konut, nüfus,
sokak ve trafikle ilgili tüm ayrıntıların gözden geçirildiğini ifade
ederek, 'Her şey bilimsel olarak yapıldı. Konya'nın ulaşımda 20 yıllık
geleceği masaya yatırıldı. Buna paralel olarak araç sayısı, nufus artışı,
ulaşım yoğunluğu ve diğer konular belirlendi. Bunun için de 1 milyar
dolarlık yatırım gerektiği belirlendi. 2002 yılı için 20 trilyon lirayı
sadece ulaşıma ayıracağız' dedi.
Akşam
|