|
Konya’nın ulaşım planı çıkarıldı
Konya trafiğini 2000’li yıllarda daha modern bir görünüme kavuşturmak
maksadı ile hazırlanan Konya Büyükşehir Alanı Kent İçi ve Yakın Çevre
Ulaşım Master Planı’nın tanıtımı yapıldı.
2000-2020 yılları için hazırlanan Nazım İmar Planı çerçevesinde kent
içi ulaşımın modern bir biçimde düzenlenmesi ve kavşaklardaki yığılmayı
önlemek için şehir içi trafiğin belkemiğini teşkil eden toplu taşıma
sisteminde yeniliklere öncelik verilecek. Proje işiyle ilgili müteahhit firma
Yüksel Proje A.Ş Genel Müdürü Erhan Öncü, projenin 1 yılı aşkın bir sürede
tamamlandığını belirterek, büyük şehirlerdeki trafik ve toplu taşımanın
plansızlık yüzünden adeta bir kangren olduğunu, Konya’nın ileri görüşlü
politikalarla bu sorunu şimdiden çözmeye yönelik atılımlar içerisinde
olduğunu söyledi. Öncü, Türkiye’de en kapsamlı Ulaşım Master Planını
Konya için hazırladıklarını belirterek “Konya bisiklet ulaşım planı
ile de Türkiye’de bir ilki gerçekleştirmiştir. Hazırlanan ulaşım planı
ile Konya ulaşımda ve yatırımlarda öncü ve örnek kent olacaktır” dedi.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Özkafa, yerel yönetim yasasının
biran evvel çıkarılması gerektiğini belirterek, yerel yönetimlerin güçlenmesiyle
hedeflenen bütün çalışmaların zamanından önce bitirilebileceğini dile
getirdi. Başkan Özkafa, ulaşım master planında belirtilen ve önerilen
projelerin tek tek ve en hızlı şekilde gerçekleştirileceğini belirterek,
“Konya Büyükşehir Belediyesi olarak gelişen Konya’nın düzenli bir gelişime
sahip olması için 2000 yılının sonlarında Ulaşım Master Planı hazırlama
çalışmalarını başlattık. Bu çalışmalar 2002 yılının ilk aylarında
tamamlandı. Projelerin ilgili bakanlıklarca onaylanmasıyla birlikte, projenin
yaklaşık 300 milyar TL’ye mal olması beklenmektedir. Projede yeni hafif
raylı sistemleri, yeni otobüs güzergahları, yeni çevre yolları, yeni kavşaklar,
yeni minibüs yolları, yeni üst ve alt geçitler ile yeni bisiklet köprüleri
yer almaktadır. “ diye konuştu.
Zaman
|