|
Kangallılar 31 senedir tren
bekliyor
Sivas–Malatya hattına bağlamak amacıyla inşaatına başlanan Kangal
tren istasyonu 31 yıldır rayların döşenmesini bekliyor. İstasyon binası,
peronlar, lojmanlar ve idare binaları inşa edilmesine rağmen 15 kilometrelik
ray hattı döşenmedi. Kangal halkı ilçeye yapılan 3 ayrı tren istasyonunda
31 yıldır trenin gelmesini bekliyor.
Kangal’da 1971’de yaptırılan Bozarmut, Armağan ve Merkez tren
istasyonları 2 yıl içinde tamamlandı. İstasyon binası, peronlar,
lojmanlar, idare binaları inşa edildi. Demiryolu güzergâhında köprüler ve
üstgeçitler bile kuruldu. Ancak sıra rayların döşenmesine gelince çalışmalar
durdu. Kangal Belediye Başkanı Ahmet Polat, istasyonun seçim yatırımı
olarak yapıldığını savunuyor. Dönemin siyasetçilerinin, ‘Size tren
getireceğiz.’ diyerek önce oy isteyip, sonra da vaat ettikleri binaları
diktiklerini dile getiren Polat, bunlardan birinin Kangal tren istasyonu olduğuna
dikkat çekerek şu bilgileri veriyor: “31 yıl önce seçim vaadiyle dikilen
bu mevkiler, demiryollarının projelerinde yer almıyor. Hat geçmesi için
proje dahi çizilmemiş. İçler acısı bir durum. Kangal halkı, tam 31 yıldır
verilen bu sözün yerine getirileceği günü iple çekiyor. Bu binaları göstermelik
olarak dikişler. Şu anda hepsi harabe vaziyette.” Tren istasyonunun yapımında
görev alan ve isminin açıklanmasını istemeyen demiryolu çalışanı bir işçi,
“Bu istasyon 31 yıl önce yapılmaya başlandı. Ben kurumdan emekli oldum.
Ancak o yerin inşaatı hâlâ tamamlanamadı. Zaten yapımından 5–6 yıl
sonra ara verilmişti. Bir daha da başlanmadı.” diyor. Kangal’da 31 yıl
önce yapılan ve unutulan 3 istasyondaki 12 bina harap durumda. Yerleşim
yerlerine uzak yapılan istasyonlardan Bozarmut ve Armağan istasyonlarının
binaları tamamen yağmalanmış ve kullanılamayacak halde. Kangal Merkez İstasyonu
binalarını ise devlet memurları lojman olarak kullanıyor.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Sivas Bölge Müdürlüğü
Genel Sekreteri Erhan Ceyhan, konunun kendileriyle hiçbir ilgisinin olmadığını
belirterek, “Yapım işleri Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları Genel
Müdürlüğü (DLH) tarafından yürütülüyor. DLH, söz konusu inşaatın
ihalesini alır, tamamlar ve ilgili kurumlara devreder. Bizim bu tür yapımlarla
bir ilgimiz yok.” şeklinde konuşuyor.
Zaman
|