Ayşe Erkmen Galerist'te
İstanbul ve Berlin'de yaşayan Ayşe Erkmen'in son kişisel sergisi
"Gelgit", İsveç'te Magasin 3 Stockholm Konsthall'da 30 Eylül'de açıldı.
Ayşe Erkmen tutarlı bir şekilde mekâna özel bir yaklaşımla çalışır;
bu yer ister halka açık bir yer, isterse bir galeri mekanı olsun. Mekânın
özüne uyarlanabilecek malzeme ve tekniklerle, o yerin bir nevi portresini
yaratır.
Ayşe Erkmen'in Magasin 3 Stockholm Konsthall'da yarattığı bu işiyse,
sergi alanının en alt katını bütünüyle kaplayan tek bir parçadan oluşuyor.
İsveç'te şimdiye kadar yapılmıs en büyük ve karmaşık işlerden birinde
Ayşe Erkmen, mekânı tadil ederek izleyiciyi duvarları olmayan, tek ve açık
bir odayla yüzyüze bıraktı. Binanın her bir katında tekrar eden beyaz sütunlara,
çelikten yapılmış ve ters çevrilmiş yenilerini ekledi ve kat kat gri
kurdeleyi sütunlar arasında dolaştırdı. Geniş bir ağ oluşturan
kurdelelerin hem minimalist hem de ihtişamli bir halleri var.
Sergi küratörü Richard Julin, Erkmen'in işini söyle tarif ediyor:
"Ayşe Erkmen, her zaman elimizin altında olanı, bariz olanı görünür
kılıyor, vurguluyor ve teşhir ediyor. İşleri bütün tanımlamalara meydan
okuyan, olağanüstü bir heyecan uyandırıyor -gerçek kesifleşiyor."
Gelgit (Tidvatten), Erkmen'in işlerinin en önemli özelliklerinin çoğunu
taşıyor. Erkmen burada da varolanı değiştirirken, kalıcı olandan uzak
duruyor. Bu işi de mekâna özel ve sadece sergi süresince varolacak.
Frankfurt Städelschule'nin yöneticisi ve Artforum'un editörlerinden Daniel
Birnbaum, sergi kataloğunda şöyle diyor:
"Erkmen ister yok denecek kadar az imkânla, ister devasa teknik aygıtlar
kullanarak olsun, pratik bir dünyayla, anlam ve işlevin belli belirsiz
birbirinin yerine geçtiği dünya arasındaki yakalanması zor geçitte alanlar
yaratıyor..."
"Gelgit" Sergisi 8 Subat 2004'e kadar açık kalacak.
Arkitera
|