1. Uluslararası Pekin Sanat
Bienali'nde Çağdaş Türk Sanatı
20 Eylül- 20Ekim tarihlerinde Çin Halk Cumhuriyeti'nin başkenti Pekin'de
ilk kez gerçekleşmekte olan "Originality: Contemporary and Locality"
başlıklı 1. Uluslararası Pekin Sanat Bienali'ne Türkiye'den Selim Birsel ve
Murat Şahinler katılıyor. Jeff Koons, Robert Raushenberg ve Fernanda Botero
gibi 20. yüzyıl sanatının önemli isimleriyle aynı platformu paylaşan
sanatçılarımız, hem kültürel açıdan yeni tartışmalar açacak hem de içinde
çağdaş sanatın yarınına ilişkin yeni açılımlar barındıracak olan Çin'deki
bu ilk buluşmada ülkemizi temsil ediyorlar.
Selim Birsel "Düzenin Ölçüsü"
(2002)
|
Çin Ulusal Güzel Sanatlar Müzesi'nde ve Çin
Milenyum Anıtı Sanat Müzesi'nde gerçekleşen Bienal'e Selim Birsel
"Düzenin Ölçüsü" (2002) isimli mekansal yerleştirmesi,
Murat Şahinler ise "İsimsiz" (2001) resmi ile katılıyor.
Ecole des Beaux-Arts'dan mezun olan Selim Birsel; sahne tasarımı, Türk
alternatif müziği, resim, heykel, enstelasyon, video ve fotoğraf
alanlarında araştırmalarını sürdürüyor. Mimar Sinan Heykel Bölümü'den
sonra, Utrecht Güzel Sanatlar Akademisi'nde kentsel iç mekan tasarımı
yüksek lisansı yapan Murat Şahinler heykel,kentsel projeler ve sahne
tasarımlarının yanısıra resim de yapmakta. |
Dramatik bir dille, sağ tarafında aileye, yuvaya; sol tarafında ise vahşi
ormana, 'çitlerin öbür tarafındaki' dış dünyaya dair, yatay yerleştirilmiş
bir kompozisyon barındıran resmiyle Murat Şahinler medeniyetin içerisini ve
dışarısını aynı düzlemde gösteriyor. Selim Birsel ise bir duvar askısına
bağlayarak, aşağıya sarkıttığı hassas teraziyle, mantıkla ve ölçüyle
ilişkisi açısından sanki bürokrasiye ve kurumsallaşmaya işaret ediyor. Çağdaş
sanat platformlarında kendilerine özgü duruşları ile önemli yerleri olan
Şahinler ve Birsel'in aile kurumuna, medeniyet anlayışına ve kurumsal yapılara
ilişkin getirdikleri yeni yorumlar Çin Halk Cumhuriyeti'nin kültürel bağlamında
yeniden hayat buluyor.
Arkitera
|