Proje Müellifi
Hakkı Yırtıcı
İlke Tekin
Caner Bilgin
Ayşe Büşra Sayıner
Ünal Ali Özger
Yapılı fiziksel çevrenin mekansal kalitesinde doluluklar ve boşluklar arasındaki ilişki önemli belirleyenler arasındadır. Kentsel ölçekte düşünüldüğünde doluluklar ve bunların tarif ettiği boşluklar bir kenti var eden kullanımları, akışları, sınırları, ayrımları belirler.
Denizli Belediyesi hizmet binası tasarımı söz konusu doluluk ve boşlukların yeniden düzenlendiği ve bu düzenlemenin kente yeni kullanım imkanları sağlayacağı bir düşünce çerçevesinde oluşturulmuştur. İlk ve en önemli tasarım yaklaşımı yarışma bölgesine bir zemin, alan, arsa olarak değil de "boşluk" olarak kavrama çabası olmuştur. Bu anlayış, mevcut boşluğun yapısal olarak doldurulması yerine boşluktan dolulukların çıkarılması yoluyla tasarımın düşünsel arka planına yansımıştır.
Önce alanın batısındaki yapı adasının, ardından da mevcut belediye binası alanının düzenlenecek olmasının yarattığı iki etaplı süreç bu boşluğu iki parçalı olarak ele almayı gerektirmiştir. Bu bağlamda tasarımın ana motivasyonunu iki ayrı boşluk oluşturur ve bu ikili mekan organizasyonu, programla ilişkili olarak iki yapı tarafından tanımlanan iki kentsel meydandan oluşur. Tasarımın ana hedefleri doğrultusunda iki meydanın arasında kalan ön yapının içi boşaltılarak bu meydanlar arasında ve aynı zamanda belediye hizmet binası ve kent arasında görsel anlamda bir ilişki kurulur. "Yapının deliği" kentliye açık meydanlar yaratma düşüncesini pekiştiren ve özellikle İstiklal Caddesi ve Atatürk Caddesi ile kent ölçeğinde bir ilişki kuran tasarımın boşluk anlayışının güçlü bir görsel ifadesi olarak ortaya çıkmıştır. Oluşturulan ön meydan bir toplanma ve tören alanını, arka meydan ise çeşitli sosyal aktivitelerin gerçekleştiği açık ve yarı açık alanları içerir.
Program temelde "başkanlık ve onunla yakından ilişkili bölümler" ile "müdürlükler" olarak iki parça olarak yorumlanmış ve bu parçalar başkanlık önde müdürlükler arkada olmak üzere iki yapıya yerleştirilmişlerdir. Arkada yer alan yapıya ve önündeki meydana kot farkından yararlanarak yapının arka ve yan sokaklarından doğrudan giriş verilmiş, önde yer alan yapıdan da 3 büyük caddenin birleştiği kavşak ve ön meydandan doğrudan ulaşım sağlanmıştır. Ön meydanın kotu 0.00 kotu olarak kabul edilmiş ve bu kot doğudan batıya bütün alan boyunca korunmuş, arka sokağın +7.00 kotu ise arka meydanın üst döşeme kotunu oluşturmuştur.
İmaj Galerisi- Ana Sayfa
- 1. Ödül
- 1. Ödül'den Örnekler
- 2. Ödül
- 2. Ödül'den Örnekler
- 1. Mansiyon
- 1. Mansiyon'dan Örnekler
- 2. Mansiyon'dan Örnekler
- 3. Mansiyon
- 3. Mansiyon'dan Örnekler
- 4. Mansiyon
- 4. Mansiyon'dan Örnekler
- 5. Mansiyon
- 5. Mansiyon'dan Örnekler
- Satınalma (Ayhan Usta, Gülay Usta, Ali Kemal Şeremet)
- Satınalma (Erce Funda, Duygu Bolgül)
- Satınalma (Sevince Bayrak, Oral Göktaş)
- Satınalma (Bülent Çetin, Fuat Taşkıranoğlu, Hakan Özbek)
- Satınalma (Kaya Sönmezler, Hikmet Burak Tolga, Uğur Çaldaş, Ebru Sönmezler)
- Satınalma (Özgür Kerem Bulur, Kamil Kaptan)
- Satınalma (Deniz Dokgöz, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Orhan Ersan)
- Satınalma (Hakkı Yırtıcı, İlke Tekin, Caner Bilgin, Ayşe Büşra Sayıner, Ünal Ali Özger)
- Satınalma (Süleyman Akkaş, Ahmet Çorapçıoğlu, Ali Çalışkan, Nihal Şenkaya Akkaş)
- Satınalma (Aykut Bülbül, Erkan Erdoğan, Selçuk Güllü)
Bütün yorumları forumda okuyun!