Proje Müellifi
Boğaçhan Dündaralp
Ahmet Önder
Statik
Hakan Çatalkaya (Tektaş Mühendislik)
Mekanik
Süleyman Akım (Akım Mühendislik)
Elektrik
Fahri Kaya (Vis Mühendislik)
1 Ana Fikir
Ana Fikir,
"Yer" ile ilişkinin kurulmasında iki temel veriyi öncelikli olarak referans almıştır:
1. Kentin kamusal hareketlerini örgütleyecek yeni" kent zemini" [sokak, cadde ve meydan trafikleri (yaya ve araç)]
2. Denizli ilinin iklimsel verilerini.
Ana fikir, mevcut belediye binası yıkıldıktan sonra oluşacak meydan ile daha da zenginleşecek kentsel zeminin yeniden üretilmesi ve bu zemine örtü görevi edinecek yeni belediye hizmet binasının bu yeni zeminle ilişkisini tanımlamak üzerine kurulmuştur. Yapı programı bu nedenle ikiye ayrılarak, kamusal kullanıma ait programlar örtünün altında kentsel zeminle ilişkili ele alınmış, belediye hizmetlerine ait programlar da örtü içinde çözümlenmiştir.
2 Etaplar
1. etap, örtü ve zemin1'in hayata geçirilmesini 2. etap mevcut belediye binasinin yıkılması sonucunda ortaya çıkacak alanın zemin 2 olarak düzenlenmesini ve kent kotunda zemin 1 ve 2'nin kentsel zemin olarak bodrum katlarda da kapalı otoparkların entegre edilmesi asamalarini kapsamaktadir. 2. Etapta önerilen, meydan ve komşu yapıları ayıran trafik yolu, belediye nedeniyle oluşacak ek araç trafiğini ayırmakla kalmaz, önerilen park (yeşil alan) ile konut bölgesine bir tampon bölge oluşturur. Bu ayrım hem yapı adası etrafındaki trafiği azaltacak, hem de önerilen kentsel zemindeki yaya hareketini rahatlatmış olacaktır.
3 Örtü, Kentsel Zemine ve Gölgeleme
Örtü, tasarlanan kentsel zemin'e gün boyunca gölgeleme yaparak farklı zamanlarda bu mekanların kullanımı için mekansal nitelikleri değişken ve farklı kılar.
4 Örtü
Kentsel zemine örtü görevi gören belediye binası, (örtü bina), altındaki kent zeminin strüktüre edilmesi ile taşınırken, bu yolla kentsel zemin programlarına ait mekanların belirleyicisi olmuştur.
Örtü, belediye hizmet birimlerini barındıracak biçimde yapısallaştırılmıştır. Otoparklar ve kent zemini üzerindeki çekirdekler ve örtü altındaki kotlarla bağlantılı holler aracılığı ile hiyerarşik giriş örgütlenmesi yaratılmış ve örtünün taşıyıcı sistemi olarak kurgulanmışlardır.
Örtü de kendi içinde belediye hizmetlerine yönelik olarak esnek, zamana bağlı değişkenlikleri göz önüne alan, pek çok kurguya ve yerleşime olanak sağlayacak ve plan özgürlüğü sunacak biçimde konstrükte edilmiştir.
Yapı, üç boyutlu mekansal ifadesini; ışık, hava, nefes alma, dinlenme, sigara içimi, mekansal algı ve oryantasyon amaçlı açık ve kapalı galeriler, iç teraslar, ışığı kentsel zemine kadar taşıyan boşluklar oluşturan bu sistem aracılığı ile görünür kılar.
Birbirinin üzerine bakan katlar, yaratılan iç boşluklar, bahçeler ve teraslar ile, çalışanlar arası iç denetim, sinerji ve motivasyon ortamı oluşturulmustur.
Bu olanakları yaratacak sistem, grid gibi, ortogonal, tekrara dayanan formlar doğuran bildik tasarım araçlarını görünür biçimde kullanmasına rağmen, yan yana gelişerle farklılık üreten, mekansal olasılıkları arttırılmış, sonuç olarak da esnek bir yapı dili üretmiştir.
Çalışma yöntem ve araçlarının kısa zaman aralıklarında değiştiği yapı tipolojilerinde, esnek planlı, kendini yenileyebilen ve mekansal nitelikleri yüksek bina üretmek hep bir veri olmuştur. Ancak aynı hedefleri taşıyan benzeri ofis ve çalışma yapılarında da gördüğümüz gibi, hiyerarşik yapılı koridorlara odaların dizildiği tipolojilerin bu hedefleri yeterince yakalayamadığı söylenebilir.
Bağlamın, bize bu tipolojilere mahkum kalmadan üretebileceğimiz olanaklar sunduğunu göz önüne alarak, başka olanakların da üretebileceğini görmek bu projenin ana motivasyonu olmuştur.
Bu çerçevede sistem; koşulların değişkenliği ile özelliklerini kaybeden bir tasarım fikri yerine, koşulları değişse bile (aynı bağlamda büyüklük, bütçe, program vb. gibi değişiklikler...) niteliğini ve işlerliğini kaybetmeyecek bir fikre odaklanmıştır.
- Ana Sayfa
- 1. Ödül
- 1. Ödül'den Örnekler
- 2. Ödül
- 2. Ödül'den Örnekler
- 1. Mansiyon
- 1. Mansiyon'dan Örnekler
- 2. Mansiyon'dan Örnekler
- 3. Mansiyon
- 3. Mansiyon'dan Örnekler
- 4. Mansiyon
- 4. Mansiyon'dan Örnekler
- 5. Mansiyon
- 5. Mansiyon'dan Örnekler
- Satınalma (Ayhan Usta, Gülay Usta, Ali Kemal Şeremet)
- Satınalma (Erce Funda, Duygu Bolgül)
- Satınalma (Sevince Bayrak, Oral Göktaş)
- Satınalma (Bülent Çetin, Fuat Taşkıranoğlu, Hakan Özbek)
- Satınalma (Kaya Sönmezler, Hikmet Burak Tolga, Uğur Çaldaş, Ebru Sönmezler)
- Satınalma (Özgür Kerem Bulur, Kamil Kaptan)
- Satınalma (Deniz Dokgöz, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Orhan Ersan)
- Satınalma (Hakkı Yırtıcı, İlke Tekin, Caner Bilgin, Ayşe Büşra Sayıner, Ünal Ali Özger)
- Satınalma (Süleyman Akkaş, Ahmet Çorapçıoğlu, Ali Çalışkan, Nihal Şenkaya Akkaş)
- Satınalma (Aykut Bülbül, Erkan Erdoğan, Selçuk Güllü)
Bütün yorumları forumda okuyun!