Proje Müellifi
Sevince Bayrak
Oral Göktaş
Danışman
Derya Ertan
Şehirlik*
*şehre ait olan, şehir için, şehrin içinde olduğu.
Önlerindeki meydanlarla birlikte belediye hizmet binaları, bulundukları yeri çoğu zaman kentlerin önemli, işlek ve akılda kalıcı noktalarından biri haline getirirler. Ancak bu yapılar, omurgasını halkın belirlediği bir yönetimsel örgütlenmenin mekansal karşılığı olmalarına rağmen, çoğu zaman kentliler için "işi düşmediği" zaman uğranılmayan, zorunda kalmadıkça gidilmeyen binalara dönüşür ve "demokratik, şeffaf ve katılımcı yönetim" dilekleri karşılığını bulamaz. Bu durumun tek müsebbibi yapıların mimarisi değildir ancak mimarlık çoğu zaman yönetim anlayışının dışa vurumu için bir araç olur. Belediye binalarında geçirilen zorunlu zamanları değerlendirmek ve bu durumdan yola çıkarak yeni mekansal karşılıklar üretmek nasıl bir kurguyla mümkün olabilir?
Yapı, Gazi Mustafa Kemal Paşa Bulvarı'na bakan kuzeydoğu cephesindeki MEYDAN ve güneybatı cephesindeki PARK ile birlikte içinde, önünde, arkasında vakit geçirilebilen bir kent mekanına, şehirliğe, dönüşebilir. Arazideki kot farkı sayesinde, -4.00 kotunda MEYDAN, binanın sosyal ve kültürel birimlerinin olduğu kota bağlanırken, 0.00 kotundaki PARK, Belediye Girişi'nin olduğu kota bağlanır. Yapı iki farklı kotta, iki farklı kamusal alanla, Çaybaşı Caddesi'ni Gazi M.Kemal Paşa Bulvarı'na bağlar. İç ve dış mekandaki bu bağlantılar, insanların yapıya fiziksel olarak katılmasını sağlar. İlerleyen süreçte bu katılım hedeflenen "katılımcı, şeffaf, demokratik, halkla iç içe yönetim" anlayışı için yeni fırsatlar ve altyapılar oluşturabilir.
Belediye binasının iç mekan kurgusu da yukarıdaki önerinin bir parçası olabilir. Çalışma mekanları hem binanın çevresiyle hem de altlarında oluşan yarı açık mekanla, şehirlikle, ilişkilidir. Meydana, parka ve şehirliğe bakan ofisler, birbirlerini gören paralel koridorlarla bağlanır. Ofisler iki dolaşım kütlesi arasında havada asılırlar böylece altlarında kesintiye uğramayan bir kamusal hacim oluştururlar. Bu kamusal hacimin tavanının yansıtıcı yüzeylerle kaplanması, altında vakit geçirecekler için halüsinatif ya da yanıltıcı bir yüzey oluşturabilir ve ışığın mekan içindeki hareketini zenginleştirir.
İmaj Galerisi- Ana Sayfa
- 1. Ödül
- 1. Ödül'den Örnekler
- 2. Ödül
- 2. Ödül'den Örnekler
- 1. Mansiyon
- 1. Mansiyon'dan Örnekler
- 2. Mansiyon'dan Örnekler
- 3. Mansiyon
- 3. Mansiyon'dan Örnekler
- 4. Mansiyon
- 4. Mansiyon'dan Örnekler
- 5. Mansiyon
- 5. Mansiyon'dan Örnekler
- Satınalma (Ayhan Usta, Gülay Usta, Ali Kemal Şeremet)
- Satınalma (Erce Funda, Duygu Bolgül)
- Satınalma (Sevince Bayrak, Oral Göktaş)
- Satınalma (Bülent Çetin, Fuat Taşkıranoğlu, Hakan Özbek)
- Satınalma (Kaya Sönmezler, Hikmet Burak Tolga, Uğur Çaldaş, Ebru Sönmezler)
- Satınalma (Özgür Kerem Bulur, Kamil Kaptan)
- Satınalma (Deniz Dokgöz, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Orhan Ersan)
- Satınalma (Hakkı Yırtıcı, İlke Tekin, Caner Bilgin, Ayşe Büşra Sayıner, Ünal Ali Özger)
- Satınalma (Süleyman Akkaş, Ahmet Çorapçıoğlu, Ali Çalışkan, Nihal Şenkaya Akkaş)
- Satınalma (Aykut Bülbül, Erkan Erdoğan, Selçuk Güllü)
Bütün yorumları forumda okuyun!