Konstantin GrcicAralık 2006 Kutularla sergilemeyi seçtim çünkü bir galeride sergi nasıl yapılır pek emin değildim. Böyle bir sergi kolayca bir mobilya showroomuna dönüşebilirdi ki bu hiç doğru bulmadığım bir manzara olurdu. Ayaklar üzerine koyduğumuzda ise müze benzeri bir ortam oluşabilirdi, bu da benim için doğru yaklaşım değildi. Kutular ise bir şekilde daha uygun bir yaklaşım arama çabası. Kutuların ağzı yarı açık, bu da üretim sonrası görüntüsü veriyor. Ama nakliye kutularından farklı olarak, bu kutular beyaz. Buradaki beyaz renk seçimi ise müzeye ve müze kaidelerine bir gönderme. | |
Alejandro Zaera PoloAralık 2006 Proje yapmaya ve yarışmalara katılmaya başladığımız dönemlerde, ortağım Farshid Moussavi ve benim için bir düşünce biçimi olarak “yabancılık” önemli bir söylemdi. Artık kaybolmaya başladığını söyleyebilirim. Belki “yabancı olmanın” yaratıcı düşünce biçimi olarak ana mimarlık akımlarının dışında durmak adına hala geçerli olduğunu düşünebiliriz fakat ofisimizin çalışma biçiminin bugün bile “yabancı” bakışı taşıması gerekmediğini biliyorum. Biz “yabancı olmanın” etkisini Yokohama Terminali projesini yaptığımız dönemlerde sıkça vurguladık... | |
Socrates StratisKasım 2006 Lefkoşa Master Planı, şehrin alt yapısındaki çalışmalar ve bölünme sonrası gelecekteki yapılanması ile ilgili kentin tümüne dair gerçekleştirilen birkaç önemli girişimden biri. Bu çalışmalar Birleşmiş Milletler’in gözetimi altında şehrin her iki tarafındaki ofisleriyle yapılır. Bu master plan projesine ait temel düşünce, 80’li yılların öncesine, her iki belediye başkanı Mustafa Akıncı ve Rum kesimi belediye başkanı Lellos Demetriades’in ortak gayretlerine dayanır. Aslında şehrin kanalizasyon ağının düzenlenmesi... | |
Turgut ErsavaşKasım 2006 "Deprem İzolasyon Derneği", her türlü yapıda depremden kaynaklanan hareketler sebebiyle oluşabilecek maddi ve operasyonel kayıpların önüne geçebilmek ve bu amaçla önceden, yeni teknolojiler yoluyla, yapıların depreme karşı yalıtılması için faaliyetlerde bulunmak amacı ile, Türkiye'de deprem yalıtımı ile ilgilenen firmalar tarafından kurulmuş bir dernektir. Derneğimiz, 2006 yılının ilkbaharında kurulmuştur. | |
ATPistanbulEkim 2006 Yeni mezunların, freelance iş yapanların, part time çalışanların ya da yüksek lisans yapan, çok fazla çalışacak vakti olmayan insanların işveren tarafından maddi ve manevi olarak sömürülmesini önlemeye yönelik olarak kuruldu. Bu rahatsızlıktan ve başımıza gelen olaylardan dolayı yola çıktığımız birşey. | |
Thom MayneEylül 2006 Mimarlık dili düşüncelerle, bağlamlarla, kurgu ve buluşlarla başlar. Hayır, malzemelerle başlamaz. Malzemeler düşünceleri besler. Mimarlık buluşlar, yapılanmalar ve kavramlarla başlar. Ne var ki malzemeler kesinlikle düşüncelerle bağlantılıdır. Ve mimarlık adına yapmak istediğin girişimlerin değerini yansıtır. | |
Rahmi AksungurEylül 2006 Heykel sanatı resimden çok mimariyle yakın olmuştur. Her ikisinde de uzay geometri kullanılmakta, kütlelerin detaya proporsiyonları (büyükten küçük parçaya orantısal ilişkileri) doluluk boşluk oranları kütlenin uzayda ne şekilde durduğu ve ne ölçüde olduğu kütlenin çevreyle ilişkisi gibi mimariyle heykelin tarih boyunca paylaştığı birçok değerler ve benzeşen konuları vardır. | |
Haldun AşçıkocaAğustos 2006 Görünen şu ki, trafolar bir problem, daha önce söylediğim gibi yani kendi programlarından kalkarak hayata katılamıyorlar. Dolayısıyla bir aktarımsız “cephe” oluşturuyorlar. Bu cepheye verdiğiniz cevap çok önemli. Bizim bu çalışmayı size göndermemizin nedeni, o tartışmaları bir miktar izledim. Yanlış bir eksene yani siyasi bir eksene oturuyor. | |
YTÜ Gediz Yaz Okulu ÖğrencileriAğustos 2006 Bizim çalışmamız ODTÜ’nün yaptığından çok farklı. Bizimki hacim olarak çok büyük, onlar daha ufak, daha uygulanabilir şeyler yapıp ahşap kullanıyorlar. Ve onlar kısım kısım ve genelde Ankara’nın çevresinde yapıyorlar. En önemlisi herşeyi okul ayarlıyor. Öğrenciler mecburi olarak ilk senenin sonunda nasıl yapıldığını, nasıl ayakta durduğunu görmek için gidiyorlar. | |
Didem Özbek ve Osman BozkurtAğustos 2006 Müze ve galerilerde elbette ki sanat eserleri yerini alacaktır. Ancak yerel sanat üretiminin desteklenmesi için müze ve galeriler tam olarak görevini yerine getiremiyor, daha doğrusu yerel üretimi desteklemiyorlar. PiST gibi alternatif mekanların ise sanatçıyı ve üretimini destekleyen bir yapısı var, önemli olan da bu. | |
Paulo Mendes da RochaTemmuz 2006 Mimarlık herhangi bir bilgiden daha önemlidir ve bu nedenle diğer tüm bilgi kaynaklarını ve politikayı da etkilemelidir. Bu nedenle de mimarın prestiji de değersiz değildir. Ben mimarlığın her geçen gün evrende daha önemli bir hal aldığını görüyorum. Yani evren bir okul, bir bilgi kaynağı olarak evren. Çünkü bu şekilde mimarlık dilbilim, matematik, felsefe gibi başka bilgi alanlarını da etkileyebilir. | |
Kees ChristiaanseTemmuz 2006 Öncelikle Amsterdam’ın ve Rotterdam’ın belirli bölgelerinin İstanbul’dan çok daha tehlikeli olduğunu söylemeliyim; çünkü bizim göçmen problemimiz var. Hollanda hükümeti çok toleranslı davrandı ve bu grupları denetlemedi. Bunun sonucunda sokaklarında yürünemeyen, gece metroya binilemeyen belirli alanlara dönüştüler. | |
Bülend TunaMayıs 2006 Oda’nın diğer meslek pratiği içinde olanlardan farklı olarak bunu daha değişik bir biçimde algılama şansı var, bunu kullanmayı düşünüyoruz. | |
Eyal Weizman ve Rafi SegalNisan 2006 Her İsrailli sol görüşlü politik kuruluşun ya da STK’nın duvarındaki Batı Şeridi haritası, Peace Now tarafından sağlanmış nüfus ve yerleşim halkalarını gösteren haritalardı. Peace Now siyasi bir kuruluş ve zamanında amaçları yerleşimcilerin sayısını vurgulamaktı. | |
Sayman Bostancı, Stefany Kim, Ayfer ŞenNisan 2006 İstanbul’un ve özellikle banliyölerinin devamlı büyümesi, kentin taşıdığı potansiyeller ve gelişen bir metropolün yaşadığı sorunlarla kaçınılmaz olarak karşılaşacak olması nedeniyle oldukça kritik. Hızla büyüyen bir metropolün potansiyel meseleleri ve mevcut halleri bizim için oldukça ilgi çekiciydi. | |
Giulio Forte, Elisabetta Avallone, Gabriele PierluisiNisan 2006 Kepez bölgesi, verimli bitki örtüsüne sahip çevresi, arkeolojik alanlara yakınlığı, Akdeniz’de dengelere göre şekillenen yeni coğrafi sistem içindeki konumu ile aynı kentteki, yakın kentlerdeki ve diğer ülkelerdeki benzer yerel dokularla çeşitli ilişkiler kurabilir. | |
Carole Pralong, Kevin Joutel, Nathanaelle BaesNisan 2006 Zeytinburnu arazisini seçmemizin temel nedenlerinden ilki konusunun “sosyal çeşitlilik” olması ve tabii arazinin iki kıtaya yerleşmiş İstanbul kentinde bulunmasıydı. Bu konunun bu arazide gündeme getirilmesi bizi çok heyecanlandırmıştı. | |
Sander HazevoetNisan 2006 Türkiye’yi sürekli ziyaret eden biri olarak, ülkenin mimari gelişimi ve kentsel dönüşümüyle ilgileniyorum. Özellikle gecekondular ve sosyo-politik etkileri hala çözülmemiş ve önemli bir konu. | |
Hakan Tüzün ŞengünŞubat 2006 Domus’un dünyanın çok fazla bilinmeyen bir coğrafyasında (en azından benim için) büyük ölçüde ölü bir nesne-yapı olan Ryugyong Oteli'nin kente kazandırılması için açtığı “fikirler buluşması” her açıdan ilgi çekiciydi, özellikle konunun ele alınışı ile sağladığı özgürleştirici tavır çok cazipti. | |
Vasıf Kortun ve Charles EscheOcak 2006 Sanat lüks bir tüketim ürünü olmanın ötesine geçtiğinde kamusal alanın kalıntıları üzerine söylemler ile ilişkilendirilir. Bu söyleme katkıda bulunur ya da bu söylemin temelini hazırlar. Toplum olarak “kamusal alanı” nasıl tahayyül ettiğimiz, kendimizi ve kolektif potansiyelimizi nasıl gördüğümüzden daha önemlidir ve “kamusal alan” fikrini tamamen kaybettiğimizde birlikte hareket etme potansiyelimizi de yitiririz. |