|
Kent Yenileme Projesi hazır
Narlıdere'de yıkılan gecekonduların yerine 1200 modern konut yapılacak.
Kentin sülietini değiştirdiklerini belirten Narlıdere Belediye Başkanı
Batur, "Kent Yenileme Projesi çok önemli. Bu nedenle Narkent'in bir an önce
bitirilmesi gerekiyor" dedi.
Narlıdere Kent Yenileme Projesi'nin 1. etabı olan Narkent konutlarının inşaatı,
Narlıdere Belediyesi'nin destek vermesiyle yeniden başladı. Sosyal konutlara
taşınan mahalle sakinlerine ait gecekonduların yıkımı Narlıdere Belediye
Başkanı Abdül Batur'un talimatıyla hızlandırıldı.
Destek verdi
Belediye ekiplerinin 57 gecekondunun yıkımına başladığını ifade eden Başkan
Batur, "Gecekonduların yıkımı, belediye ekiplerince hafta boyu sürdürülecek.
Kent Yenileme Projesi bizim için çok önemli. Bu nedenle Narkent'in bir an önce
bitirilmesi gerekiyor. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da yasal ve
hukuksal çerçevede çalışmalarımızı sürdürüp Narkent'e her türlü
katkıyı vereceğiz. Belediyemize ait Nar-Bel konutlarının altyapı çalışmaları
yapılırken, Narkent'in de altyapısını yaparak bu konudaki destek verme
gayretimizi göstermiştik. Narkent yönetiminin önünü açtık." dedi.
Yeni kimlik
"Bizden başka kimse tam olarak kent yenileme projesini uygulamıyor"
diyerek Narlıdere'nin kimliğini değiştirmeye hazırlanan Narlıdere Belediye
Başkanı Abdül Batur, gecekonduların yoğun olarak bulunduğu Narlıdere'de,
kent yenileme projesi çerçevesinde başlatılan yıkımlara bayram tatilinin
ardından devam ettirmişti. Narlıdere Belediyesi'nin özel timleri, bayram
tatilini fırsat bilerek kaçak konut inşa edenlere 7 gün süre vermiş, ardından
da konutları yıkmıştı.
Kayma tehlikesi
Narlıdere Belediyesi ile Narkent yönetimin karşı karşıya getiren en önemli
sorunlardan biri, gecekondusu yıkılanların taşınacağı sosyal konutların
istinat duvarında kayma tehlikesinin olmasıydı. Konutların tesisatlarında
da eksiklik vardı. Narlıdere Belediye Başkanı Abdül Batür, Mimarlar Odası
ve Ege Üniversitesi'nden konutlarla ilgili "oturulabilir" raporu
istedi.
Raporun alınmasının ardından Narkent yönetimi'nin Narlıdere Belediyesi ve
Narbel Şirketi'ni olan yaklaşık 100 milyar liralık borcu geçen yıl yapılan
protokolle ödeme takvimine bağlandı. Buna göre Narkent yönetiminin borcunu
2002'de ödemesini karar verildi. 4 bloktan oluşan toplam 350 konutun imalat ve
tesisat eksiklikleri giderilerek "oturulabilir" raporu alınınca Narlıdere
Belediye Başkanı Abdül Batur yönetime destek verdi.
Sorun çözüldü izin verildi
Narkent Yönetimi gecekonducular için 4 bloktan oluşan 350 konut inşa ettirmiş,
ancak Narlıdere Belediye Başkanı Abdül Batur yaklaşık 1 yıl konutlara
oturma izni vermemişti. İnşaatlardaki sorunların çözülmesinin ardından
Batur, gecekonduları yıkarak, vatandaşların Narkent konutlarına taşınmasına
izin verdi. Yıkılan gecekonduların bulunduğu alanda da Narkent yönetimi, üyeleri
için 1200 konut inşaa edecek.
Başkan Batur'u ziyaret ettiler
Boşaltılan evlerin belediye ekiplerince yıkılması ve Başkan Batur'un
projeye destek vermesinin ardından Narkent yönetimi Başkan Batur'u makamında
ziyaret etti. Narkent Genel Başkanı Müslim Yıldız, "Narkent için sıkıntılı
günler sona erdi. Kent yenileme projesinin 1.etabı olan Narkent konutlarının
yapımı Başkan Abdül Batur'un katkısı ile hızla başlayacaktır. Bu süreç
içinde tüm raporlar alınıp, hukuki sorunlar giderilmiştir. Bütün bu aşamalarda
Başkan Batur üyelerimizin yanında yer almıştır. Kendisine teşekkür
ederiz" dedi.
Milliyet
|