|
Süpermarketler kazandı
Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu, süpermarketlerin şehir dışına
taşınmasına ilişkin yasa tasarısını geri çekip, Avrupa Birliği
kriterlerine uygun olarak yeniden hazırlayacaklarını söyledi.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan Tanrıkulu, hükümetin çıkardığı
reform yasalarını belli kesimlerin algılamakta zorlandığını belirterek,
"Bu yasalar ve yaptıklarımız zülfiyare dokunuyor" dedi. Tanrıkulu
süpermarketlerin şehire taşınmaması konusunda lobi yapanların kazandığını
da söyledi.
İki görüş var
MHP lideri Devlet Bahçeli’nin Avrupa gezisine eşlik eden Tanrıkulu,
gazetecilere içini döktü. Büyük marketlerin şehir dışına taşınması
ve dayanıklı mal alımında yapılacak sözleşmelere zaman sınırı
getirmesini öngören yasal düzenlemenin hâlâ Başbakanlıkta beklediğini
vurgulayan Tanrıkulu, süpermarketlerin bu alanda yaptığı lobi
faaliyetlerinin başarıya ulaştığını söyledi. Tanrıkulu, şöyle devam
etti: "Bu konuda Anayasal görüş istemiştik. İki ayrı görüş ortaya
çıktı. Sözleşmelerin düzenlenmesinde zaman sınırının getirilmesinin,
özgürlüklere aykırı olduğu görüşü ile "hayır AB normlarına
uygun ve AB ülkelerinde uygulanıyor biz de yapabiliriz" görüşü ortaya
çıktı. Biz yasayı geri çekip üç ay içerisinde AB kriterleri doğrultusunda
yeniden hazırlayacağız."
Dernekler destekliyor
Tüketici derneklerinin bile süpermarket sahiplerinin yanında yer aldığını
belirten Tanrıkulu, "Propaganda için 4 milyon adet broşür bastırdılar,
bana da gönderdiler" dedi.
Bürokrasi azaltılacak
Yabancı yatırımları Türkiye’ye çekebilmek için bürokratik işlemleri
azaltmayı hedeflediklerini vurgulayan Sanayi ve Ticaret Bakanı Ahmet Kenan
Tanrıkulu, şöyle konuştu: "Bir iş yapmak için 132 ayrı yerden imza
alınıyor lafını araştırdım. Bu kadar sayıda olmasa da hakikaten ayrı
ayrı yapılması gereken işlemler girişimcileri, bürokrasinin altında
eziyor. Endüstri Bölgeleri Yasası gibi yasalarla bürokrasi yüzde 60 ve 70
oranında azalacak."
Milliyet
|