|
Oyak, ucuz ‘Amerikan villası’
yapıp satacak
Oyak Holding Genel Müdürü Coşkun Ulusoy,
‘‘2002 yılında yeni bir şehirleşme projesi başlatacağız. Türkiye'ye
gelmemiş Amerikan konutlarını getireceğiz. Türkiye'de bunlara villa
diyorlar, ama bunlar villa değil. Onları çok ucuza getirmek mümkün’’
dedi.
Kriz yılının en başarılı şirketleri arasında yer alan Oyak, 2002 yılında
ucuz villa üretip satacak. Ekonomist Dergisi tarafından 2001'de ‘‘Yılın
Profesyonel Yöneticisi’’ seçilen Coşkun Ulusoy, 2002 yılında Oyak'ın
şaşırtıcı yeni projelere imza atacağını söyledi.
Ekonomist'in haberine göre, Oyak 2002 yılında yeni bir şehirleşme
projesiyle Türkiye'de ucuz villa-konut üretimine başlayacak. Oyak Genel Müdürü
Coşkun Ulusoy, ‘‘Türkiye'ye gelmemiş Amerikan konutlarını getireceğiz.
Türkiye'de bunlara villa diyorlar, ama bunlar villa değil. Onları çok ucuza
getirmek mümkün. Halkımızı bu beton ve çimentolardan kurtarmamız, yeni
teknolojiyi tanıtmamız gerek’’ diyor. Türkiye'nin şu andaki şehirleşme
modeliyle bir yere gidemeyeceğini belirten Ulusoy, hayat kalitesini artıracak
çözümler üretmek gerektiğine dikkat çekiyor.
KAZANMAK İÇİN HÜCUM
Oyak'ın başına geldiği 2000 yılında henüz krizin olmadığını
belirten Ulusoy, şöyle konuşuyor:
‘‘Çok dikkatli adımlar atılarak belirli bir yerlere gelinmiş Çok
dikkatten dolayı da bazı fırsatlar kaçırılmış. Ne çok atılgan, ne çok
tutucu olmak gerekiyor bence. İkisinin arasında bir yerde olmak daha doğru.
Bazen gaza, bazen frene basarsınız, ama ikisini hiç yapmadan bir yere
gidemezsiniz. Benim tarzım biraz daha fırsatları görmek, yakalamak. Kriz ve
fırsat aynı kelimedir derler. Denge bozulunca fırsat ortaya çıkar. Böyle
durumda tutucu bir idare içine kapanır, ama biz önceklikle fırsatların çıkacağını
düşünerek program, harcama ve yatırım yetkisi istedik. Bize bu yetki hemen
verildi. Kazanmak için hücum gerekir. Krizde herkes maliyetleri kısmakla uğraştı,
biz ise geliri artırmanın yollarını aradık.’’
YÜKLENDİK, BURADAYIZ
2001 Ocak ve Şubat'a büyük nakitlerle girdiklerini söyleyen Coşkun
Ulusoy, ‘‘Elimizdeki nakitlerle yüklendik ve buradayız. Banka aldık,
fabrika aldık. Elimizde yarım katrilyona yakın nakit var. Kriz dönemlerinde
mobil olamamak büyük sıkıntıdır. Biz, bunu çözdük’’ dedi.
2002 yılında yeni fırsatlar doğmasa da yatırımlarını sürdüreceklerini
söyleyen Coşkun Ulusoy, ‘‘Geçen yıl dengesizlikten kaynaklanan
beklenmedik fırsatları kullandık. Bu yıl böyle olmayabilir’’ diye konuştu.
Sümerbank'ı aldık trilyonlar kazandık
Oyak'ın Sümerbank'ı Ağustos'ta devraldıktan sonraki 4.5 ay içinde üç
haneli trilyonlar kazandığını belirten Coşkun Ulusoy, Sümerbank'la 300 şubeye
doğru gittiklerini söyledi. Bazı bankalarda geçmiş yıllardan kalma sıkıntıların
olduğuna işaret eden Ulusoy, ‘‘Bizde böyle bir sıkıntı yok. Yepyeni
bir sayfayla başlayan büyük bir banka var. Oyakbank ile Sümerbank birleştiğinde
200 trilyon lira sermayeli bir banka olacak’’ dedi.
Hürriyet
|