Bir fotoğraf müzesi tasarlarken, “görmek” için gereken en uygun koşullar sağlanmalıdır. Görüş, zaman, ışık ve mekan bir fotoğraf müzesinin yaratılması çalışmasında temel parametrelerdir.
Kamera olarak Düşünülen Müze
Müze değişik fonksiyonları olan bir çok odadan oluşur. Bu odalar beyaz betondan yapılmıştır ve yarısaydamdan saydam cama değişiklik gösteren cam tiplerinden oluşmuştur.
Müze 3 bölümden ibarettir:
1. Kanat: Yönetim ve Depolama
2. Ara Bina: Konferans Salonu ve Kütüphane
3. Esas Bina: Sergi Alanı ve Odalar
Kamera, binanın bölümlerinin anlatılmasında bir metafor olarak kullanılmıştır. Değişken cam cepheler ve cam barlar kameranın lensleri olarak görülürken, istiflenmiş oda, kameranın “odacık”ıdır. Lensler değişik miktarda ve kalitede ışığın sergi alanına ve ara bölmedeki alana girmesine izin verir. Fotoğraf makinasındaki diyafram açıklığı gibi her odadaki ışık durumu da birbirinden farklılık gösterir. Hiç gün ışığı almayan odalar da bulunmaktadır.
Sergi alanının 8m²’den 80m²’ye 40 değişik odası bulunur.
Lensler
Pencereler, lenslerin bir katmanı olarak görülebilir. Pencerelerin uzun kenarları cephenin dış yüzeyinde olduğu için, pencereler ışık toplayıcısı görevine sahiptir.
Jüri Yorumları
Amaç, sadece fotoğrafı görmek için değil ziyaretçileri objeler üzerinde hissedilen ve görülen ışığın mekansal boyutuna da varmalarını sağlayacak bir mimari yaratmak. Bu yaklaşımla, ışık, görüş ve zaman esas parametreler oluyor.
İç mekan değişik bir izlenim sunarken binanın dışı, etrafındakileri yansıtıyor. Cephe, değişik tipteki camlarıyla, içerideki görüntüyü hem sunan hem de bulanıklaştıran bir lens görevi taşıyor. Bina, her odaya özgü bir kimlik veren, değişik ışık yoğunluğuna sahip mekanlardan oluşuyor.
Böyle bir mimari sadeliğin yanında ışık kapasitesinde, mekansal bir karmaşıklığa ulaşmak denemeye değer. Bu; kişisel bir güç, yetenek ve uyum gerektirir. Proje çok doğru ve anlaşılır bir mimari gösteriyor, iyi sunulmuş, mekansal hassasiyet ve mimari olgunluğu ortaya çıkarıyor. Kavramsal fikir ve mimari yorum eşit şekilde anlaşılır.
İmaj Galerisi
Pafta 1 | Pafta 2 |
- Anasayfa
- 1. Ödül (Louise Grønlund)
- 2. Ödül (Gonzalo Pardo)
- 3. Ödül (Anastasia Karandinou)
- Mansiyon (Christa Scott)
- Mansiyon (Yin Wang Colin NG, Galut, Dan Oliver)
- Mansiyon (Joris Jakob Fach)
- Mansiyon (Petia Ratzov, Carl Hall-Karlstrom)
- Mansiyon (Benjamin Saragoussi, Bismuth; Gregory)
- Mansiyon (Pablo Vina Garcia-Inés, José Antonio Guerra Paz)
- Mansiyon (Sung Hyun Jun)
- Mansiyon (Hiroki Ogawa)
- Mansiyon (Geun su Kim)
- Mansiyon (Hyung-Jin Choi, Lee, Jong-Won Kim, Seung Kim, Do-Yub Paek, Doo-San)
- Mansiyon (Vincent, Ming-Ching Young)
- Mansiyon (Maciej Grelewicz)
- Mansiyon (Carmen Blanc, Alvarado Jiri Orol Ana)
- Mansiyon (Sangwook Park)
- Mansiyon (Ricardo Antonelli, Carlos Beghetti)
- Mansiyon (Alberto Hernandez Munoz, Baeza Gallego, Sara- Barreda Teran, Javier Hilario- Cabrero Olmos, Raquel)
- Mansiyon (Beatriz Benito, Benito, Sara González, Tomás Marcos, David Serradilla, Fco. Javier Velasco , J. Igna)