reklam
|
BİR BİLANÇO
|
Sanatçıların "Bir Bilanço" sergisi ile ilgili yazıya döktükleri görüşlerini bu
bölümde bulabilirsiniz.
Deniz Aygün
Türkiye’de 80li yılların görsel sanatlar ve modernizm penceresinden
bir bilançosunun yapılmasına karar verilmişti. Araştırma ekibinden
herkes bu çerçeve içinde araştırmak üzere birkaç konu ve sanatçı seçti.
Ben de 80li yıllarda etkin olmuş birkaç galeri, birkaç sanatçı ve 80li
yıllarda “koleksiyonculuk” konularını seçtim.
Yazının devamı
için
tıklayın. |
Gonca Sezer
80'li yıllar üretimde olan sanatçı için
şimdiki kadar farklı etkilere açık olmayan bir sanat ortamını
içeriyordu.Yeni oluşumların önünde karşı çıkışlarıyla duran akademi
hocalarının yanında birde 12 eylül 1981 deki darbe buna neden oldu.
Benim için güncel olanı incelemek ve sanatımda bununda zenginliğini
yansıtabilmek tasası ağır basıyordu.
Yazının devamı
için
tıklayın. |
Murat Morova
80’li yıllar...evet...Türkiye'nin 80
küsur yıllık demokratikleşme tarihinde sıkıştırılmış,şaşkın,
endişeli.....insanıyla, ekonomisiyle, sanatıyla savurgan, savrulmuş
yılları.bazılarımız için acıların, bazıları için rantların kara
paraların aklanarak paklanarak vur patlasın yaşanıldığı travma tik
dönem.sivil siyasetin devre dışı bırakıldığı bu döneme, sanat aracılığı
ile bakılıp o dönemin sanat ve sanatçılarını mercek altına alan Bir
Bilanço sergisini önemli buluyorum.
Yazının devamı
için
tıklayın. |
Nazan Azeri
Filimler, siyasi olaylar, gazete
taramalarıyla birlikte sergi daha çok bir dökümantasyon niteliğinde.
Yazının
devamı için
tıklayın. |
Nur Koçak
“Bir Bilanço: 80’li Yıllarda Türkiye’de
Sanat Üretimi” sergisi bu başlığın altını cömertçe doldurup beklentilere
fazlasıyla yanıt veriyor. Karşı Sanat Çalışmala- na adım attığınızda
kendinizi önce galerinin uzun koridoru boyunca yerleştirilmiş tarih
çizelgesi önünde buluyor; 2 Ocak l980-28 Aralık 1989 arasının siyasal,
ekonomik, toplumsal ve kültürel olaylarını izlerken zaman tüneline
girmiş gibi oluyorsunuz.
Yazının
devamı için
tıklayın. |
Zeynep Rona
Belli bir dönemi belgeleyen sergilerin
başarısı öncelikli olarak izleyiciye yeterli bilgi aktarıp
aktaramamasıyla ölçülebilir. Eğer serginin kavramı sergi yapımcısı
tarafından net bir biçimde yorumlanmış, yapıtlar dönemi açıklayan
metinler ile tutarlı ve dengeli olarak seçilmiş, düzenleme de
gelişigüzel değil, kurguya uygun olarak tasarlanmışsa serginin gerçekten
başarılı olduğunu söylemek mümkün olabilir.
Yazının
devamı için
tıklayın. |
|
|
|