Fotoğraf; Evelyn Dilworth |
1951 yılında Landis Gores, Cam Ev projesinde beraber çalıştığı Philip Johnson’la ayrı bir şirket kurmalarında üç yıl sonra felç geçirdi. Harvard Beşlisi arasındaki performansının diğerlerine göre düşük olmasının en önemli nedeni bu. Landis Gores’in projelerinin yapımıyla ilgilenen eski eşi Pamela Gores, “Kimse yerinde tekerlekli sandalye kullanan birini istemiyor. Bu onları tedirgin ediyor.” diyor. Modernist ortakları, yayılmakta olan uluslararası beğeni üzerinde çalışırken, Gores çalışmalarının büyük çoğunluğunu mimarlık çevrelerinde gerçekleştiriyor. New Canaan Tarih Kurumu’nun da çabalarıyla son anda yıkımdan kurtulan Connecticut Havuz Evi, Gores’in bu çalışmalarında biri.
Fotoğraflar; Pedro E. Guerrero (1959) |
|
Şimdi Gores Konutu Dostları, 150.000 Dolar toplayarak Havuz Evi’ni New Canaan’ın Modern mimarlık mirası onuruna bir müzeye dönüştürmeyi amaçlıyor. Büyük tek parça gri şöminesiyle büyük salonun, küçük grupların buluşma noktası olarak değerlendirilerek, periyodik alan olarak kullanılması düşünülüyor. Eski giyim odalarının oluşturduğu yan kanatlar ise, özel galeriler olarak kullanılacak. Havuz Evi, kır mimarisi ve uluslararası mimarlık üslubunu bir arada sunması açısından müzeye dönüştürülmeye çok uygun. “Yüksek çatısı ve büyük bacasıyla tam bir kır evi fakat detaylara, özellikle de pencerelere ve sütunlara bakıldığında kesinlikle uluslararası bir tarz göze çarpıyor,” diyor Earls.
Fotoğraflar; Evelyn Dilworth |