Haberler

Ayasofya'ya ‘ışık' tuttu, Gül'ün konutunu aydınlattı

Tarih: 17 Temmuz 2009 Kaynak: Milliyet Yazan: Serkan Arman

‘Kültür başkenti‘ İstanbul'un ‘doğru' aydınlatılması için düğmeye basıldı. Ayasofya'nın yeni aydınlatma tasarımını iGuzzini ve Tepta Aydınlatma kazandı.

İstanbul'un 2010 Avrupa Kültür Başkenti seçilmesi, şehrin tarihi eserlerine farklı bir ışıkta bakma şansını da beraberinde getirdi. İstanbul'da 65 civarında tarihi eserin ‘profesyonel' biçimde ışıklandırılması gündemde. Bu eserler arasında, belki de en önemlisi olan Ayasofya'nın yeni baştan aydınlatılması için de ilk adım atıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Aydınlatma ve Enerji Müdürlüğü'nün düzenlediği yarışmada, Sultanahmet Camii ve Ayasofya Müzesi'nin yeni aydınlatma tasarımını İtalyan iGuzzini ve Tepta Aydınlatma kazandı.

Tepta Aydınlatma'nın ortaklarından Robi Ebeoğlu, "6 tarihi eserin aydınlatma tasarımı için yarışma açıldı. Biz, Sultanahmet Camii ve Ayasofya Müzesi'nin aydınlatma tasarımını kazandık. Hazırladığımız tasarım, Anıtlar Kurulu'ndan da geçerse bizim tasarıma göre aydınlatma ihalesine çıkılacak. Tasarım bizim olduğu için nihai ihaleyi de kazanacağımızı umuyoruz. Eskiden 8 - 10 projektörle ışıklandırma yapılabileceği sanılırdı. Ancak bu çok hassas bir konu. İlk defa işin ciddiye alındığını görüyoruz. Bilinçli yarışmalar yapılıyor. Diğer tüm eserlerin aydınlatmasına da talip olacağız" dedi.

Tepta'yı 1990'lı yıllarda ortağı Yusuf Perahya'nın kurduğunu, 1995'te ise kendisi ile satış müdürü Tuncay Danacıoğlu'nun şirkete dahil olduğunu belirten Ebeoğlu şöyle devam etti:

Ortaköy Camii sırada
"Tepta'ya ortak olmadan American Express Türkiye Genel Müdürü'ydüm. Ancak paranın hayatımda amaçtan çok, araç olmasını istiyordum. Ayrıca arkamda görsel eserler bırakmayı hayal ediyordum. Aydınlatmada İtalyan iGuzzini dünyanın en büyüklerinden. İtalya adeta açık hava müzesi olduğundan tarihi eser aydınlatılmasında da çok iddialılar.

Yusuf Perahya, Guzzini ailesiyle tanışarak bu sanatı Türkiye'ye getirdi. İtalya'da kurslara katıldık. Mağaza vitrinlerini aydınlatarak işe başladık. Sonra iç ve dış aydınlatmaya geçtik.
5 sene önce Dolmabahçe Sarayı Saltanat Kapısı'nı aydınlatarak İstanbul'a önemli bir imza attık. Sonra işler gelişti. Kanyon başta olmak üzere hemen hemen tüm büyük alışveriş merkezlerini aydınlattık. Esenboğa Havalimanı ve Mardan Palace en iddialı projelerimiz oldu.
Son olarak, İzmirli Dorya Yapı ile İstanbul Kalender'deki yenilenen Cumhurbaşkanlığı Konutu'nun aydınlatmasını yapıyoruz.

Pera Palas Oteli ve Van Kalesi için de projeler hazırladık. Onay bekliyorlar. Gönlümüzde yatan ise Ortaköy Camii'ni aydınlatmak. Bunu da ekimde sponsor olarak yapmayı planlıyoruz."

YorumlarYorum Sayısı: Henüz hiç yorum yapılmamışBütün yorumları forumda okuyun!
Bütün yorumları forumda okuyun!
Takvim
27 28 29 30
Haber Bölümleri
Haber Kategorileri
Yayınlanan haberlere günlük olarak yukarıdaki takvimden, haberlerin kategorilerine ise aşağıdaki listeden ulaşabilirsiniz.