Bu fotoğraf, Merdivenli Yokuş Sokak'ta çekildi. Sol başta Önder Çanakçı var. Üç mahallenin kentsel dönüşüme karşı oluşturduğu Fener, Balat, Ayvansaray Derneği'nin yöneticilerinden. Sokak aralarında dizi ve film setlerinin kurulduğu, sanatçıların yerleştiği bu mahallede büyümüş ve yaşıyor olmaktan mutlu görünüyor. Tophane'de olanlara "Örgütlü, hazırlıklı ve provakatif bir durum" diye bakıyor. Peki, bir grup sanat galerisi önünde Balat'ta içki içse ne olurdu? Çanakçı, "Biz gider, çocuklar içkiye özendirilmesin diye rica ederdik" diyor. Bölgede Saadet Partisi, MHP ve hatta İsmailağa Tarikatı'nın bile temel derdi, kentsel dönüşümle birlikte mülklerin el değiştirecek olması. SP "Evime dokunma" broşürleri dağıtıyor.
Çanakçı'nın yanı başındaki cam sanatçısı Ayşegül Kaya 10 yıl önce Balat'a taşınmış. Tophane'de saldırının olduğu akşamdan bir gece önce bir ressam arkadaşının sergi açılışında da benzer sataşmanın yaşandığını anlatıyor: "Dışarıda sigara içiyorduk. Saldırmak üzere gelmişlerdi. Bağırınca uzaklaştılar. Kim bunlar? Nasıl organize oluyorlar? Neden sanat galerilerini tercih ediyorlar?"
Kaya Balat'taki kendi atolyesini açtığında şarap dağıttığını, Ramazan'da sigarasını içtiğini belirtiyor. En yakın komşusunun çarşaflı olduğunu, ‘katı laik' arkadaşlarının mahalleye ve hatta kendisine önyargılı yaklaştığını ifade ediyor. Peki mahalle baskısı var mı? "Yok" diyor.
Cam sanatçısı Fahri Kaplan da Kara'yı onaylıyor. "Bizim sözümüzü dinliyorlar" diyor. Kaplan, üç yıl önce Balat'ta atölye açmış.
Fotoğrafta en soldaki İTÜ'de eğitim görevlisi olan İngiliz asıllı Tim Davis. Eşi Senem'le evlendikten sonra Balat'a taşınmışlar. Merdivenli Yokuş Sokak'ı o denli benimsemiş ki, öyküsü bu sokakta geçen ‘Semih' adlı çocuk kitabı yazmış. Davis, bir yaşındaki kızı Serra'nın da işte bu sokakta, çok sevdiği Balat'ta büyümesini istiyor.